nieuws

Internationale erkenning voor Dela-campagne

Financiële planning

Coöperatie Dela heeft op het Cannes Lions International Festival of Creativity de Grand Prix gewonnen voor de campagne ‘Waarom wachten met iets moois zeggen als het ook vandaag kan’. Tevens heeft Dela twee zilveren Lions gewonnen op het festival en als enige Nederlandse inzending een nominatie gekregen voor de overall Titanium Integrated Lion. De campagne, die in eigen land ook al veel reclameprijzen in de wacht wist te slepen, is ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau Ogilvy.

Internationale erkenning voor Dela-campagne

Ieder jaar komen zo’n 11.000 creatieven en adverteerders uit de hele wereld bij elkaar tijdens het Cannes Lions International Festival of Creativity om zich te laten inspireren door de beste campagnes wereldwijd. De campagnes worden in 15 categorieën bekroond met brons, zilver of goud. De overall winnaar van een categorie wint de Grand Prix. Eén keer eerder wonnen Nederlanders een hoofdprijs in Cannes: in 1996 voor Rolo. 
Volgens de jury heeft Dela ‘consumer generated content’ op een niet-eerder vertoond niveau gebracht. “And most importantly, they make Holland a little more loving.” Volgens Dela-topman Martin Kersbergen wilde Dela met de champagne laten zien waar de organisatie voor staat: “Wij geloven in een waardig afscheid voor iedereen, maar we geloven vooral dat we er zijn voor elkaar. Darre van Dijk en Piebe Piebenga van Ogilvy hebben dit inzicht vertaald naar een prachtig creatief concept, waarmee we ook laten zien dat Dela en onze leden middenin het leven staan: Waarom wachten met iets moois zeggen als het ook vandaag kan. Het team van Ogilvy stelde gedurfde ideeën voor en wij waren bereid de risico’s te nemen om tot een excellente uitvoering te komen. Dat dit heeft geleid tot zoveel (inter)nationale erkenning is fantastisch.”

Reageer op dit artikel