nieuws

BND lanceert ORV uit eigen keuken

Financiële planning

Volgens Brand New Day heeft de markt voor ORV’s er een prijsvechter bij. “Ons eerste verzekeringsproduct sluit volledig aan bij onze overige producten: zeer lage kosten, eenvoudig te begrijpen en erg gemakkelijk af te sluiten”, aldus algemeen directeur Thierry Schaap.

BND lanceert ORV uit eigen keuken

Eerder deze week gaf DNB groen licht voor de overname van levensverzekeraar Uw Toekomst door Brand New Day. Vandaag werd het eerste product gelanceerd: een overlijdensrisicoverzekering die zowel via de website van Brand New Day als via een adviseur afgesloten kan worden. Als de ORV via een adviseur wordt afgesloten, is de netto premie lager. “Onze distributiekosten zitten verdisconteerd in de premie, terwijl de adviseur die kosten op zijn beurt in het adviestarief meeneemt.” Ook de eenmalige afsluitkosten zijn via de adviseur lager: € 59 in plaats van € 99.  
De verzekering en de gezondheidsverklaring kunnen tot een verzekerd bedrag van € 350.000 online afgesloten worden. Schaap: “Er hoeft dus niets uitgeprint of toegestuurd te worden. Als er geen gezondheidsrisico’s zijn, ontvangt de consument de polis direct per e-mail. Dit lijkt logisch, maar is in de huidige markt niet gebruikelijk. Alleen als er mogelijke gezondheidsrisico’s zijn of als het verzekerd bedrag hoger is dan € 350.000 wordt de gezondheid van de verzekerde verder beoordeeld.”
De verzekering kent geen ‘en bloc clausule’. Wanneer de verzekering voortijdig stopt, vervalt in de huidige variant het premiedepot aan Brand New Day. Later dit jaar komt er een duurdere variant waarbij het premiedepot wordt geretourneerd aan de klant.
De nieuwbakken verzekeraar verwijst in een persbericht nadrukkelijk naar de uitzending van Tros Radar van afgelopen maandag waarin duidelijk werd dat overstappen naar een nieuwe ORV duizenden euro’s kan opleveren.

Reageer op dit artikel