nieuws

Marktpartijen gaan samen hypotheekklant opvoeden

Financiële planning

Aegon, Obvion, De Hypotheekshop, Dukers & Baelemans en de Vereniging Eigen Huis hebben een manifest ondertekend dat tot doel heeft de hypotheekkennis van de consument te vergroten.  

Daarmee willen zij consumenten financieel bewuster te maken bij het sluiten en onderhouden van een hypotheek. De partijen constateren dat consumenten vaak denken meer kennis te hebben dan zij daadwerkelijk bezitten. "Wij willen verantwoordelijkheid nemen en deze kenniskloof overbruggen met betrouwbare, objectieve en toegankelijke informatie. Hierdoor wordt de consument in staat gesteld om op hypotheekgebied een verantwoorde en bewuste keuze te maken." Dat moet onder meer gebeuren met de informatieve site Kenjehypotheek.nl, die Obvion en Dukers & Baelemans vorig jaar introduceerden.
De betrokken partijen roepen anderen op om zich aan te sluiten bij het initiatief "en gezamenlijk een zo groot mogelijk kennisplatform te creëren voor de consument".

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.