nieuws

Odin lanceert claimdesk voor intermediair

Financiële planning

Kennisplatform Odin heeft een claimdesk opgericht voor tussenpersonen die te maken krijgen met schadeclaims. De desk start met ondersteuning bij woekerpolisclaims, Kifid-procedures en claims op schadeverzekeringen.

Odin lanceert claimdesk voor intermediair

Intermediairs kunnen beleggingspolissen van hun klanten bij Stichting Odin aanmelden om een hogere schadeclaim te realiseren dan de collectieve compensaties. Volgens Odin zijn er tenminste een miljoen 'schrijnende gevallen' - vaak beleggingspolissen waarbij recht op een hogere schadevergoeding bestaat. Een team van experts onder leiding van Odin-voorzitter René Graafsma en bedrijfskundige Martin van Rossum probeert via een interne klachtenprocedure bij de aanbieders een hogere schadevergoeding voor de consument te realiseren. Lukt dat niet, dan wordt een Kifid-procedure in gang gezet.
De stichting biedt ook juridische bijstand als tussenpersonen zelf te maken krijgen met een Kifid-procedure door een claim van een derde. Daarnaast biedt Odin een second opinion bij afwijzing van schadeclaims op een particuliere of zakelijke schadeverzekering.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.