nieuws

Aegon overwoog kort geding tegen spottende reclames BND

Financiële planning

Aegon Nederland heeft serieus overwogen een rechtszaak aan te spannen tegen Brand New Day vanwege de reclame-uitingen waarin de verzekeraar wordt bespot. De Aegon-top heeft er vanaf gezien, vanwege mogelijke negatieve publicitaire bijeffecten.

Aegon overwoog kort geding tegen spottende reclames BND

Dat publicitaire risico wordt aan het Haagse Aegon-plein groot geacht. De vrees is dat Brand New Day juist wacht op de eerste verzekeraar die een rechtszaak start, om daar publicitair nog meer munt uit te kunnen slaan. Bovendien heeft Aegon weinig behoefte aan een inhoudelijke discussie over de kwaliteit van de producten.

Anderzijds meent Aegon dat Brand New Day misleidende vergelijkende reclames maakt en ook inbreuk pleegt op het merkrecht. Zo wordt bijvoorbeeld in commercials met de Drukwerk-klassieker ‘Je loog tegen mij’ onrechtmatig gebruikgemaakt van het merkrecht van Aegon. Een gespecialiseerd advocatenkantoor heeft de juridische

winstkansen daarvan in kaart gebracht.
Ondanks dat Aegon door de spot van Brand New Day wordt getergd, ziet de verzekeraar omwille van de mogelijke vervolgschade in de media vooralsnog af van juridische stappen. Namens Aegon legt woordvoerder Jan Driessen wel een vinger op een zere plek. “In de eerste reclames van Brand New Day zag je logo’s in beeld van ons, Nationale-Nederlanden, Reaal, Delta Lloyd en ASR. Sinds ASR een deel van de aandelen heeft gekocht, zie je ASR ineens niet meer terug.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.