nieuws

‘Roodstand meestal voor leuke dingen’

Financiële planning

Consumenten staan vooral rood vanwege de aankoop van ‘leuke dingen’, zo concludeert het platform Wijzer in Geldzaken uit onderzoek onder 830 Nederlanders. De helft van hen besteedt regelmatig teveel geld aan niet-noodzakelijke uitgaven, zodat aan het eind van de maand roodstand dreigt of ontstaat.

‘Roodstand meestal voor leuke dingen’

Een derde van de ondervraagde groep heeft nauwelijks middelen om 'leuke dingen' te doen. "Het ontbreekt veel mensen aan inzicht in hun uitgaven", concludeert Wijzer in geldzaken. Het platform is daarom de online campagne 'Ga jij jouw boekje weleens te buiten?' gestart om consumenten bewuster te maken van hun uitgavenpatroon.
Vakantie, kleding en uitgaan zijn de meest populaire 'leuke' uitgaven. Mannen besteden graag meer geld aan gadgets, terwijl 75% van de vrouwen het geld graag uitgeeft aan mode.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.