nieuws

Obvion wint opnieuw de gouden spreekbuis

Financiële planning

Net als vorig jaar heeft Obvion Hypotheken de Gouden Spreekbuis gewonnen. De Performance Award 2012 ging dit jaar naar Aegon. Het zijn prijzen voor de beste hypotheekverstrekkers van het land. De Distributieprijs ging naar De Hypotheker.

Obvion wint opnieuw de gouden spreekbuis

De prijzen zijn een initiatief van marktonderzoekbureau Blauw Research en worden toegekend aan de geldverstrekker die de beste ontwikkeling heeft doorgemaakt in het afgelopen jaar. De nominaties en uiteindelijke winnaar heeft Blauw Research gebaseerd op de resultaten uit het Imago Blauwdruk Hypotheek Distributie 2012-onderzoek en de scores die werden toegekend door een jury bestaande uit Bas Millenaar (DHA), Theo van Vugt (AM) en Bart de Nie (Stichting Erkend Hypotheekadviseurs).
De Gouden Spreekbuis wordt toegekend aan de hypotheekverstrekker die zich het beste heeft ontwikkeld op het gebied van communicatie en imago. Daarbij wordt de mening van tussenpersonen waar zaken mee wordt gedaan en tussenpersonen waar geen zaken mee wordt gedaan meegenomen. Dit jaar is er voor het eerst ook gekeken in hoeverre een geldverstrekker het intermediair helpt bij het zoeken naar oplossingen voor klanten en wie het belang van van de consument echt centraal stelt.
Wat de Gouden Spreekbuis betreft dankt Obvion haar sterke positie, volgens de jury en de intermediairs, aan een uitzonderlijke dienstverlening richting zowel consumenten als tussenpersonen. “Obvion zet de klant echt centraal en denkt mee over oplossingen. Obvion heeft al jarenlang een uitzonderlijk sterk imago onder tussenpersonen, waardoor het des te opvallend is dat Obvion zichzelf het afgelopen jaar wederom heeft weten te verbeteren.”
De Performance Award betreft de ontwikkeling die een verstrekker heeft bewerkstelligd op het gebied van dienstverlening. Daarbij gaat het alleen om de tussenpersonen die daadwerkelijk samenwerken met de betreffende verstrekker. Aegon heeft deze prijs, volgens het oordeel van de intermediairs en de jury, gewonnen door op bijna alle fronten een duidelijke ontwikkeling door te maken ten opzichte van vorig jaar. Vooral op acceptatieproces en accountmanagers is Aegon sterk verbeterd, terwijl de meeste concurrenten op deze punten juist (iets) achteruit zijn gegaan.

De andere genomineerde voor de Gouden Spreekbuis, Florius ontving van Blauw Research een Zilveren Spreekbuis voor zijn prestaties.
Cynthia Tulp, Manager Marketing, Communicatie en Sales van Obvion, nam de Gouden Spreekbuis in ontvangst: “We zijn erg blij met deze award. Onze reclamecampagne en onze inzet op service, kwaliteit met heldere producten voor de klant en haar onafhankelijke adviseurs, hebben hun vruchten afgeworpen. Ik wil daarom ook onze onafhankelijke adviseurs bedanken voor het behalen van deze mooie erkenning. Voor de komende jaren ligt onze focus op het bereikbaar maken én houden van wonen, op een voor onze klanten verantwoorde wijze. Dat kunnen we niet alleen, daar hebben we consumenten en adviseurs bij nodig.”
De Hypotheker heeft dit jaar de Gouden Spreekbuis Distributie 2012 gewonnen. Ook deze winnaar kwam naar voren uit het onderzoek van Blauw, en een vakjury bestaande uit Theo van Vugt (Assurantie Magazine) en Olaf Geysendorpher (Wegwijs).
Bij het bepalen van de winnaar zijn de volgende aspecten meegenomen: (ontwikkeling) van spontane bekendheid, waardering, imago, overwegen en absolute voorkeur.
De Hypotheker dankt de overwinning onder andere aan de innovatieve dienstverlening richting de klant en de sterke en stabiele positie in de markt. In vergelijking met vorig jaar worden o.a. de adviseurs van De Hypotheker beter gewaardeerd.
De andere genomineerden voor de Gouden Spreekbuis, te weten Rabobank en ABN AMRO ontvingen van Blauw Research een Zilveren Spreekbuis voor hun prestaties.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.