nieuws

Brand New Day koopt levensverzekeraar Uw Toekomst

Financiële planning

Brand New Day heeft levensverzekeraar Uw Toekomst overgenomen. Daarmee breidt de aanbieder van beleggingsproducten het assortiment uit met overlijdensrisico- en garantieverzekeringen. “We willen uitgroeien tot discountspecialist op het gebied van pensioenen”, zegt directeur Kalo Bagijn.

Brand New Day koopt levensverzekeraar Uw Toekomst

Uw Toekomst was sinds begin 2010 eigendom van Qmulus (voorheen Direct Wonen) en is vooral actief in overlijdensrisicoverzekeringen; in 2010 was het bedrijf goed voor een premieomzet van € 1,4 mln. Brand New Day gaat de verzekeraar binnen de eigen organisatie en onder eigen naam opnieuw optuigen. “We hebben onderzocht in hoeverre we zelf een maatschappij zouden kunen opzetten, maar daarnaast stonden we ook open voor een overname. We hebben met verschillende partijen gesproken”, aldus Bagijn, die zegt dat het voor de complexiteit van het traject niet uitmaakt of je zelf een verzekeraar opzet of er een overneemt. “Ook in het laatste geval moeten de bestuurders en de bedrijfsprocessen worden goedgekeurd door DNB.”
In eerste instantie gaat Brand New Day overlijdensrisico- en garantieproducten verkopen. “In een latere fase gaan we misschien ook producten als tijdelijke direct ingaande lijfrentes aanbieden.”
Bagijn wil flexibele en scherpgeprijsde producten gaan bieden. “De prijs is altijd bepalend bij de keuze voor een product. Wij nemen daarom genoegen met lagere marges en mikken op grote volumes.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.