nieuws

Roep om publiekscampagne voor rol intermediair

Financiële planning

Adfiz, het Verbond van Verzekeraars, de vereniging FFP, en de OvFD hebben gezamenlijk een brief geschreven aan het ministerie van Financiën, waarin zij erop aandringen een publiekscampagne te starten. Daarin zou de consument voorbereid moeten worden op zijn gewijzigde rol in het nieuwe distributiesysteem.

Roep om publiekscampagne voor rol intermediair

De klant zal rechtstreeks moeten gaan betalen voor de dienstverlening van de adviseur en zal daarom de juiste afweging moeten maken in zijn keuzes. Voorlichting over de consequenties van het nieuwe systeem is een gezamenlijke taak van de overheid en de financiële branche, aldus de organisaties. "Maar met nog een jaar te gaan voor de invoering van het provisieverbod is de consument hier onvoldoende op voorbereid", constateren zij.
De organisaties pleiten er bij Financiën voor om zo snel mogelijk actie te ondernemen. Zij geven aan zelf het initiatief te zullen nemen voor een afspraak met het departement.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.