nieuws

Koster: ‘Verzekeraars strijken de winst op’

Cijfers

Koster Verzekeringen uit Alphen aan den Rijn laat weten een goed eerste half jaar te hebben gedraaid. Het bedrijf verwacht over het hele jaar een matige winst, ondanks het feit dat dit jaar al bijna € 3 mln meer premie voor verzekeraars werd gegenereerd. “De winst wordt opgestreken door verzekeraars.”

Koster: ‘Verzekeraars strijken de winst op’

Koster sloot het boekjaar 2012 af met een winst van € 19.539. Een jaar eerder moest nog een verlies van € 306.899 opgenomen worden. “Ondanks de loden last van de steeds verslechterende economie en de grote bemoei- en bedilzucht van de overheid en haar diensten kunnen wij onze klanten toch laten weten dat wij een goed resultaat in het eerste halfjaar van 2013 hebben behaald. Wij verwachten dat wij ook de komende jaren goede cijfers kunnen presenteren aan onze relaties”, meldt algemeen directeur Wim Koster.
Hij schrijft dat de krimpende economie voor zijn bedrijf tot uiting komt in de vermindering van jaaromzetten en jaarlonen bij de bedrijven. “Dit betekent een flinke hap in de verdiensten. Desondanks is het ons langzamerhand wel duidelijk dat wij in staat zijn tóch meer premie te genereren voor verzekeraars. Helaas blijven onze verdiensten daaraan niet naar verhouding. Kort gezegd, de winst wordt opgestreken door verzekeraars die daarmee hun directe kanalen sponsoren en onze klanten worden daar natuurlijk niet beter van. Als de klant daar werkelijk centraal zou staan, zou die winst regelrecht ten goede moeten komen van hun verzekerden, onze klanten. Doch niets is minder waar.”
Koster verwacht over het hele jaar een beperkte groei en een matige winst. “Ondanks het feit dat wij dit jaar al bijna € 3 mln meer premie voor verzekeraars genereerden. Onze balanspositie blijft onveranderd sterk, zonder schulden en verplichtingen en een uitstekende verhouding met onze zakelijke en particuliere klanten, helaas minder goed met een deel van onze vaste aanbieders. Maar goed, de wereld verandert en wij veranderen mee. Deze verzekeraars kunnen het krijgen zoals ze het hebben willen. Met enig genoegen zie ik ze hier en daar al dat ze in hun eigen staart bijten. Hopelijk leidt dit tot een nieuw besef dat er samengewerkt moet worden tot meerdere glorie van onze klanten, hun verzekerden.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.