nieuws

Brand New Day schrijft eerste zwarte cijfers

Cijfers

Tweeënhalf jaar na de oprichting heeft Brand New Day het break-even point bereikt. Vorige maand haalde de aanbieder van vermogensproducten voor het eerst evenveel opbrengsten binnen als er kosten werden gemaakt. Directeur Kalo Bagijn gaat ervan uit dat in de tweede helft van dit jaar een kleine winst wordt geboekt, waarbij de eind vorig jaar opgerichte PPI niet wordt meegerekend.

Brand New Day schrijft eerste zwarte cijfers

Vooralsnog draaide Brand New Day (BND) met verlies, volgens Bagijn vooral omdat het "opzetten van een financial tijd en geld kost". BND had hiervoor 3 jaar ingecalculeerd, maar bereikt het gewenst break-even moment al binnen 2,5 jaar na oprichting. "Dat is sneller dan verwacht", aldus Bagijn. "BND is daarmee geen eendagsvlieg, maar een blijvende concurrent voor de grote verzekeraars."
Het aantal rekeningen voor vermogensopbouw groeide in het eerste halfjaar van 2012 met bijna 12.000 naar 35.000, waarbij het toevertrouwde vermogen met € 100 mln groeide naar € 300 mln. De groei kwam voor 58% uit het intermediaire en voor 42% uit het directe kanaal.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.