nieuws

Tevredenheid over zorgverzekeraar groeit

Cijfers

Klanten zijn dit jaar iets positiever over de dienstverlening door zorgverzekeraars dan in 2010. Dat concludeert het Verbond van Verzekeraars uit een onderzoek onder 9.000 consumenten door GfK. Het rapportcijfer voor de ziektekostenverzekeraars is gestegen van 7,62 naar 7,74. “Ruim 80% van de verzekerden voelde zich klantvriendelijk behandeld en was tevreden over de wijze waarop zijn verzekeraar zijn declaratie heeft afgehandeld.”

Tevredenheid over zorgverzekeraar groeit

Wel geven consumenten aan dat zij niet altijd goed op de hoogte zijn gehouden over de voortgang van een declaratie. Verder vindt 87% van de verzekerden de brieven van hun verzekeraar begrijpelijk, al leest maar 77% de brieven zorgvuldig.
De telefonische bereikbaarheid blijkt goed: 83% zegt snel iemand aan de lijn te krijgen en 80% voelt zich gewaardeerd als klant.
Overigens betaalt de klant inmiddels wel de helft meer voor zijn zorgverzekering ten opzichte van 2006, zo heeft de site Zorgkiezer.nl becijferd. "Consumenten betalen meer maar krijgen er minder voor terug. De beloften van het nieuwe zorgstelsel worden vooralsnog niet waargemaakt", luidt de conclusie.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.