nieuws

Verbond: ‘herstel vertrouwen in verzekeraars’

Cijfers

Het vertrouwen van consumenten in verzekeringsmaatschappijen is de laatste vier maanden sterk verbeterd. Dat stelt het Verbond van Verzekeraars op basis van onderzoek van het eigen statistiekbureau CVS. Het imago herstelt zich daarmee van een absoluut dieptepunt oktober vorig jaar.

Verbond: ‘herstel vertrouwen in verzekeraars’

Toen gaf nog maar een kleine meerderheid van de bevraagde consumenten (53%) aan "overwegend positief" te zijn over verzekeraars. In 2003, toen het CVS zijn periodieke Consumentenmonitor begon, had bijvoorbeeld nog 80% overwegend positieve gevoelens over verzekeraars. In 2005 was dat al gedaald tot 63%.
In het eigen orgaan 'Verzekerd!' verklaart het Verbond van Verzekeraars de opgaande lijn van de laatste maanden als volgt: "Mogelijke verklaring is de wijze waarop verzekeraars de kredietcrisis doorstaan".

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.