nieuws

De am: top 25 verzekeringstalent 2017

Carrière 3205

Jongeren in de verzekeringswereld vinden het belangrijk dat er naar ze geluisterd wordt. En ze willen bijdragen aan de verbeteringen die nodig zijn. Impact hebben is belangrijk voor ze. Dat blijkt uit een gesprek dat am: had met negen verzekeringstalenten.

De am: top 25 verzekeringstalent 2017

Volgens de jongeren wordt de verzekeringsbranche aantrekkelijker. Bart Louwerenburg, manager customer experience bij Delta Lloyd: “We komen van ver. Het mooie is dat je nu mag bijdragen aan de verbeteringen die nodig zijn. Een verzekeraar is echt een bedrijf dat een maatschappelijke context heeft.” Dennis Heijnen, beleidsadviseur financiële en economische zaken bij het Verbond van Verzekeraars: “Neem de stalbranden, de kwestie rondom de fipronileieren. Het zijn kwesties met een enorme impact waaraan ook een verzekeringscomponent zit.” Marijn Janssen, teamleider analytics bij Customer Intelligence, Aegon Nederland: “Toen ik begon bij Aegon was er nog niet zoveel op het gebied van data. Gechargeerd gesteld wisten we toen net hoeveel klanten we hadden. Drie jaar later zijn we zo veel verder. We zoeken nu vooral jonge mensen die echt data driven zijn.” Björn Jalving teamleider marketing en productmanagement bij Turien & Co: “Maar als je de vakmedia leest, gaat het toch vooral over premieverhogingen en consolidatie en nauwelijks over innovatie en het vergroten van onze toegevoegde waarde. Dat maakt verzekeringen niet sexy.”

Grootste uitdaging komt van buiten

De talenten erkennen echter ook dat hoezeer zij ook hun best doen om hun werkgevers de ‘goede richting’ op te sturen, de grootste uitdagingen voor verzekeraars van buiten de branche komen. Louwerenburg: “Er zijn nu al bedrijven buiten de branche die over veel meer data beschikken dan wij. Als die partijen zich gaan roeren op de verzekeringsmarkt zou je best weleens in een situatie kunnen belanden dat je ineens met 1 – 0 achterstaat.”

Jos Baeten luistert naar ons

De jongeren hebben wel het gevoel dat er naar ze geluisterd wordt. Annelies de Vries, productmanager bij ASR wijst op de verbazingslunches die ASR organiseert en waarbij de top spart met nieuwelingen in het bedrijf. “Jos Baeten luistert daar echt wel naar.” Paul Kleppe, senior associate bij Aon Inpoint: “Vanuit Ayoung mogen wij echt de directie adviseren over hoe wij aankijken tegen ontwikkelingen in de markt en daarbuiten.”

Deze negen ambitieuze jongeren hebben ook een plek in de top 25 verzekeringstalent die in de nieuwste editie van am:magazine staat (vandaag op de mat) en hier is te downloaden.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.