nieuws

Tamira Jaarsma (25): ‘Ik denk dat ze potentie in me zagen’

Carrière 571

In am:magazine interviewen we iedere maand een talent uit de branche. In september was dit Tamira Jaarsma. Jaarsma begon in 2016 op uitzendbasis als hypotheekacceptant bij Flexfront. Ze groeide er binnen mum van tijd uit tot teamleider van het Lloyds Bank team. Jaarsma groeide op met een vader die zich altijd bezig heeft gehouden met hypotheekadvies. “Ik heb veel aan mijn vader gehad. Helaas is hij nu erg ziek, maar hij vindt het erg leuk dat ik toch het vak in ben gegaan.”

Tamira Jaarsma (25): ‘Ik denk dat ze potentie in me zagen’

Heb je altijd in de hypotheekmarkt willen werken?

“Mijn vader was hypotheekadviseur. Toen ik nog thuis woonde, was hij vaak op pad om advies te geven over hypotheken en verzekeringen. Het leek me destijds een saai beroep. Mijn doel was om advocaat te worden maar toen ik was afgestudeerd aan het hbo en ik voor de keuze stond verder te studeren in die richting, trok een carrière op de arbeidsmarkt mij meer. Mijn oog viel op een traject voor omscholing naar hypotheekacceptant. Ik heb veel aan mijn vader gehad. Helaas is hij nu erg ziek, maar hij vindt het erg leuk dat ik toch het vak in ben gegaan.”

Dit is je eerste fulltimebaan na je afstuderen. Je bent binnen mum van tijd teamleider geworden, hoe is dat gegaan?“

“Ik denk dat Antoinette Kalkman en Patricia Boer (eigenaren FlexFront Groep, red.) potentie in me zien. Ik ben eerst opgeleid tot acceptant MUNT Hypotheken en dat ging goed. Bij FlexFront Groep specialiseer je je in twee hypotheekmerken. Voor mij kwam daar Lloyds Bank bij. Ik heb ook enkele maanden op locatie bij Lloyds Bank gewerkt en heb me op die manier verder kunnen profileren. Sindsdien ben ik verantwoordelijk voor de kwaliteitsbewaking van een team hypotheekacceptanten. Ik ben een hands-ontype, maar ik ben ook ambitieus en perfectionistisch. Die capaciteiten hebben er mede voor gezorgd dat ik nu verantwoordelijk ben voor beleid, fraude-indicaties en het bewaken van de kwaliteit. Daarnaast ben ik erg geïnteresseerd  in casuïstiek en probleemoplossing.”

FlexFront zegt een renteaanbod binnen 24 uur te leveren en het complete hypotheekdossier binnen een dag te verwerken. Maken jullie dat waar?“

“Snelheid staat bij ons voorop. Het streven is een real-time verwerking. Dat betekent: voor 15:00 uur compleet aangeleverd is op dezelfde dag een eerste akkoord. Als een dossier niet akkoord is, is het een samenspel met de adviseur om het dossier ondanks een hobbel toch snel akkoord te krijgen zodat de klant niet lang op antwoord hoeft te wachten. Naast snelheid staat zorgvuldigheid voorop. Het acceptatieproces is het minst aantrekkelijke deel van de klantreis. Het is aan ons om dat deel zo soepel mogelijk te laten verlopen.”

Starters hebben het moeilijk op de huizenmarkt. Merk jij daar professioneel en persoonlijk iets van?“

“Ik heb zelf een huis waarvoor ik eind 2015, met mijn vriend, het koopcontract heb getekend. De markt was toen minder overspannen, wij hebben niet hoeven strijden. In de huidige markt is het zelfs in een buitengemeente als Vianen redelijk lastig om iets te vinden. Het is een continue beweging. Dan trekt de markt aan, maar als die oververhit raakt, kan hij weer inzakken. Een huis kopen blijft een grote uitdaging. Op professioneel gebied zien we vooral pijnpunten ontstaan voor starters met flexibele contracten. Natuurlijk wil ik mensen het liefst zoveel mogelijk helpen om de aanschaf van hun droomhuis te verwezenlijken.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.