nieuws

Sjaak Schouteren: ‘Jongeren snappen de transparantie van nu’

Carrière

In het zomernummer van 2015 van am:magazine werd Sjaak Schouteren geïnterviewd voor de rubriek ‘De Gids’. Schouteren, oprichter van Young Insurance, gaf zijn visie op de toekomst van de branche en de rol die jongeren daarin zullen gaan spelen.

Sjaak Schouteren: ‘Jongeren snappen de transparantie van nu’

Schouteren legde in zijn monoloog uit hoe de branche jonge potentiële medewerkers moet benaderen. “Ik heb in het verleden ook wel gezegd dat je met het aantrekken van jonge mensen wel reëel moet zijn. Je moet niet proberen verzekeren sexy te maken. Zelfs iemand die op acceptatie zit, zal niet zeggen dat polissen sexy zijn. Wat wel werkt: we hadden onlangs als spreker een risk manager van een groot bedrijf, waar een aantal jaren geleden een grote brand is geweest. Hij begon te praten over die brand en viel echt stil, want hij zag ineens voor zich wat er allemaal gebeurde die dag. Huilende en angstige mensen, die megabrand, hij had het allemaal nog op zijn netvlies. En toen zei hij: hoe jullie me daarbij geholpen hebben, was echt fantastisch. Ik krijg nu alweer kippenvel als ik eraan denk.”

De kwaliteit die jongeren aan de branche toevoegen is volgens hem dat ze beter begrijpen hoe de hedendaagse maatschappij werkt. “De oudere generatie kan bij een dubieuze zaak nog denken: dat hoeft niet iedereen te weten. De jongere generatie weet gewoon: iedereen komt er toch wel achter. Dus we kunnen wel gek proberen te doen, maar iedereen weet het toch wel als er iets verkeerd is. Ze snappen de transparantie van de samenleving nu, dus zullen ze ook altijd transparant zijn. Ze weten gewoon dat er geen ontkomen aan is.”

Lees hier de complete monoloog van Schouteren.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.