nieuws

Adviseur hecht steeds meer waarde aan presentatie in adviessoftware

Branche 1242

Adviessoftware wordt niet alleen meer gezien als interne ondersteuning, maar moet daarnaast ook steeds beter presteren op presentatie. Adviseurs vinden het steeds belangrijker dat de software ook presentatie en verduidelijking voor de klant ondersteunen. Dat blijkt uit het automatiseringsonderzoek van Bureau DFO.

Adviseur hecht steeds meer waarde aan presentatie in adviessoftware

Volgens het onderzoek hechten adviseurs nog steeds veel waarde aan een goede vergelijking. Daarnaast vinden ze het belangrijk dat de output zodanig wordt gepresenteerd dat ze die ook aan de klant kunnen tonen. “Daar waar de software van oorsprong vooral een interne ondersteuning bood, is nu te zien dat van software steeds meer wordt verwacht dat ook de presentatie en verduidelijking van het advies ondersteund worden,” zegt DFO-directeur Jurjen Oosterbaan.

Moeilijk overstappen

Kantoren blijken verder grote moeite te hebben te wisselen van softwareleverancier. Ze zijn bang data te verliezen en zien er tegenop aan nieuwe toepassingen te moeten wennen. Ook vrezen ze maatwerkaanpassingen kwijt te raken als ze naar een concurrent overstappen. Dat de drempel om te switchen hoog is, blijkt eveneens uit dat adviseurs moeilijk afscheid nemen van systemen die ze in het onderzoek als ‘niet goed’ beoordelen.

In het onderzoek zet DFO 15 automatiseringspakketten op een rijtje. De oordelen zijn gebaseerd op bijna 1.300 waarnemingen. Het best scoren Online Pro van Online Groep (administratiesoftware), Findesk van Topicus (adviessoftware) en Klik & Sluit van Voogd & Voogd (vergelijkingssoftware).

Reageer op dit artikel