nieuws

Winterserie (18): Terugblikken en vooruitkijken met Maurice Koopman

Branche 1351

De jaarwisseling vraagt om reflectie en nieuwe plannen. Met welk gevoel en met welke intenties zat de verzekeringsprofessional bij de kerstboom en aan de oliebollen? Wat heeft 2017 ons gebracht en welke wensen hebben we als we naar 2018 kijken? am: maakte een rondje langs de velden. In deze aflevering geeft Maurice Koopman, directeur bij Ohra, zijn gedachten weer.

Winterserie (18): Terugblikken en vooruitkijken met Maurice Koopman

Wat waren volgens jou de hoogtepunten van 2017?
“Het behoud van het sterke merk Ohra bij de integratie met NN Group. De bundeling van kennis, ervaring en expertise maken ons nog  slagvaardiger en efficiënter. Bijvoorbeeld door de intensieve samenwerking met NN Sparklab, waardoor we nog gemakkelijker innoveren en onze producten en dienstverlening verbeteren. We zien dat onze klanten nog blijer zijn over onze eenvoudige, snelle oplossingen die zij zelf kunnen regelen. Het resultaat daarvan is een mooie 8,0 op klanttevredenheid en een customer award in de categorie Employee Engagement. De Zilveren Loeki, Exprix, SAN Accent en EFFIE toont aan dat we creatieve onderscheidende campagnes hebben gemaakt die perfect inspelen op wat de klant nodig heeft. En die mix van innovatie, blije klanten en mooie campagnes zorgt vervolgens voor veel nieuwe klanten.”

Welke dalen heb je in 2017 meegemaakt en wat voor impact hadden die dalen?
“Op zakelijk vlak was het een druk en bewogen jaar. Een integratie met een nieuwe ‘moeder’ heeft effect op de bestaande processen en brengt bij collega’s altijd onzekerheid met zich mee. Dat betekent hard werken met veel flexibiliteit. Flexibiliteit bij medewerkers waar werkzaamheden veranderen en in processen die op elkaar afgestemd moeten worden.”

Welke wensen heb je voor 2018, wat zou je willen bereiken?
“In 2018 gaan we met Ohra onze groei-ambities concretiseren. Ik hoop aan het eind van 2018 te kunnen melden dat we met nieuwe producten voor nieuwe doelgroepen op de markt zijn. Welke dat zijn? Dat laten we snel weten, want op dit moment werken we nog hard aan de ontwikkeling van deze nieuwe producten.”

Wie wens je in 2018 het beste toe en waarom?
“Alle Ohra-collega’s die iedere dag weer klaar staan voor onze klanten. Als ik zie met hoeveel passie en energie hier voor de klant wordt gewerkt, dan ben ik daar heel trots op. Ik hoop dat we het zeer succesvolle jaar 2017 kunnen voortzetten in 2018 met nieuwe diensten en producten voor onze klanten.”

Welke ontwikkelingen in de markt hoop je in 2018 mee te maken of aan te wakkeren?
“Kijkend naar deze dagen zie ik een groeiend aandeel online verkopen. Als branche lopen we ver achter op deze digitalisering. Retailbedrijven zoals Bol.com, Coolblue, etc zijn de norm geworden voor de verwachting van onze klanten. Ik hoop dat de verzekeringsbranche dit gat gaat dichten, omdat deze stap ook effect heeft op het branchevertrouwen. Dit geldt vooral voor eenvoudige (schade)producten. Vanuit Ohra willen we vooroplopen in deze ontwikkeling.”

Eerdere afleveringen van deze serie zijn hier te vinden.

Reageer op dit artikel