nieuws

Sucsez/Upiva en Heilbron Groep fuseren

Branche 2503

Intermediair- en volmachtbedrijf Sucsez/Upiva uit Reeuwijk bundelt de krachten met assurantiekantoor Heilbron Groep uit Doetinchem. De twee bedrijven kondigden donderdagochtend een fusie aan. Samen willen de organisaties landelijke dekking bereiken. De intermediairbedrijven blijven onder hun eigen naam opereren.

Sucsez/Upiva en Heilbron Groep fuseren
Marco Gregoor, Frank Germans, Maurice Massaar, Dennis Massaar en Nils Karssens klinken op de fusie

De nieuwe combinatie telt 3.900 zakelijke en ruim 19.000 particuliere klanten. Samen behartigen ze bovendien de belangen van 265.000 verzekerden op het gebied van zorgverzekeringen. Bij het fusiebedrijf werken 200 mensen. Ze blijven dat doen vanuit de bestaande vestigingen in Reeuwijk, Leusden, Arnhem en Doetinchem.

Landelijke dekking

Heilbron Groep heeft afgelopen jaren ingezet op automatisering van de schade- en inkomensverzekeringen. Sucsez/Upiva heeft zich behalve op inkomensverzekeringen vooral geprofileerd op zorgadvies. Samen willen de bedrijven landelijke dekking bieden op het gebied van schade-, inkomens- en zorgverzekeringen.

Sucsez/Upiva is voor 40% in handen van ABN Amro Participaties. In de laatste editie van de am:top 100 grootste intermediairbedrijven staat het bedrijf op plaats 47. In 2015 draaide het bedrijf een omzet van €7,7 miljoen, 10,8% meer dan een jaar eerder. De nieuwe fusie-onderneming verwacht een omzet van €23-24 miljoen. Eerder deze zomer nam Sucsez de portefeuillerechten van Kamps & Van Houts Advies over. Toen werden al meer overnames aangekondigd.

Bredere dienstverlening

“Al tijdens het eerste gesprek dat wij met elkaar hebben gevoerd, bleek dat onze organisaties zowel op het gebied van advisering, serviceproviding als volmacht elkaar aan kunnen vullen”, zegt Marco Gregoor van de Heilbron Groep in een persbericht.

“Door deze fusie zijn wij nog beter in staat om invulling te geven aan de ‘buy and build’-strategie en kunnen wij een breder pallet aan diensten en producten aanbieden aan de bijna 2.000 met ons samenwerkende assurantiekantoren”, aldus Dennis Massaar, directeur van Sucsez/Upiva.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.