nieuws

DFO: ‘Serviceproviders verhogen rendement advieskantoren met 22 tot 37%’

Branche 1267

Advieskantoren die samenwerken met serviceproviders zien dat terug in hun rendement. Dat ligt soms tot 37% hoger dankzij die samenwerking. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van bureau DFO naar de dienstverlening van serviceproviders. De kwaliteit daarvan neemt de laatste jaren toe, concludeert DFO.

DFO: ‘Serviceproviders verhogen rendement advieskantoren met 22 tot 37%’

Kantoren die gebruik maken van een serviceprovider op het gebied van hypotheken ervaren de grootste positieve bijdrage. Volgens het onderzoek is hun rendement 24 tot 37% hoger dankzij de samenwerking. Bij advieskantoren die een serviceprovider schade in de arm hebben genomen, zien hun rendement 22 tot 26% hoger uitvallen.

Snelle en foutloze verwerking

In het DFO-onderzoek zijn 23 serviceproviders onderzocht. Respondenten noemen de snelle en foutloze verwerking van aanvragen en mutaties de belangrijkste factoren voor een positieve waardering. Dit wordt gevolgd door een goed werkend extranet en toegang tot een breder productassortiment tegen betere voorwaarden dan voor hen als individueel kantoor bereikbaar is.

Vier ‘winnaars’

DFO constateert dat de kwaliteit van serviceproviders de laatste jaren is toegenomen. In vier categorieën wijst het bureau bovendien een ‘winnaar’ aan. In het onderzoek komt Voogd & Voogd als beste uit de bus van de grote serviceproviders schade. Bij de grote serviceproviders hypotheken gooit Flexfront de hoogste ogen. Die eer valt te beurt aan De Hypotheekadviseur voor de categorie kleine serviceproviders hypotheken. De Krediet Makelaar is volgens DFO de beste serviceprovider kredieten.

Toenemend belang

Jurjen Oosterbaan, algemeen directeur van DFO, verwacht dat serviceproviders komende jaren steeds belangrijker zullen worden bij de ondersteuning van bedrijfsprocessen. Kantoren zullen blijven investeren in het versnellen en verbeteren van hun processen. “De kwaliteit van de digitale omgeving en brede toegang tot de markt zullen min of meer minimumeisen worden wil een serviceprovider kunnen functioneren. De onderscheidende kracht zal naar onze verwachting meer en meer komen te liggen op de ondersteuning van de bedrijfsvoering van het advieskantoor”, aldus Oosterbaan.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.