nieuws

Aegon meest waardevolle verzekeringsmerk

Branche 2502

Net als bij de vorige meting is Aegon opnieuw het meest waardevolle verzekeringsmerk. Dit blijkt uit het jaarlijkse merkenonderzoek van Brand Finance. ASR is de hoogste nieuwe binnenkomer in de top 50.

Aegon meest waardevolle verzekeringsmerk

Aegon valt met een elfde plaats net buiten de 10, achter ABN Amro, dat een merkwaarde van € 2,8 mrd heeft. Brand Finance berekent de merkwaarde door de kracht van het merk te verwerken met de verwachte financiële prestaties. De kracht van het merk wordt bepaalde aan de hand van eigenschappen als duurzaamheid en emotionele verbintenis.

ASR hoogste nieuwe binnenkomer

In de top 10 figureren behalve ABN Amro ook ING (3) en Rabobank (5). Op nummer 21 volgt NN Group, terwijl NN’s nieuwe loot Delta Lloyd nu nog de 25e plaats heeft. ASR eindigt als hoogste nieuwe binnenkomer op plaats 31 net boven Reaal (32).

Olie boven accountants

De lijst wordt dit jaar opnieuw aangevoerd door Shell. Brand Finance schat van de merkwaarde van de Brits-Nederlandse oliereus in op €32 mrd. Waar alle ander big four accountants ontbreken in de lijst, staat KPMG op plek met een veronderstelde merkwaarde van € 9,7 mrd.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.