nieuws

Vivat zet ook in op veiliger rijden en beloont start-up met innovatie-award

Branche 144

Verzekeraar Vivat heeft gisteren de winnaars bekend gemaakt van de Vivat Innovation Awards. Deze awards worden uitgereikt aan start-ups die volgens de verzekeraar een essentiële bijdrage leveren aan vernieuwing binnen de verzekeringsbranche. Checkout, de start-up die het aantal verkeersongevallen wil gaan terugdringen, is beloond met de eerste prijs van € 5.000.

Vivat zet ook in op veiliger rijden en beloont start-up met innovatie-award

Naast Checkout vielen ook de start-ups Twingz, Parkeagle, Embot.ai en PetBnB in de prijzen. Carola Wijkamp, directeur Intermediair P&C bij Vivat: “Innovatie is essentieel voor het bestaansrecht van Vivat; nu en in de toekomst. Het is noodzakelijk om relevant te blijven voor onze klanten. Daarom zetten wij nu vol in op innovatie. Hiervoor hebben wij partnerships met accelerators zoals Startupbootcamp en UtrechtInc. En trekken wij in dit proces zoveel mogelijk samen op met onze distributiepartners. Daarnaast werken wij ook veel samen met start-ups, we hebben nu al bijna 100 samenwerkingen. Zij hebben vaak hele vernieuwende oplossingen voor problemen waar wij tegenaan lopen. En wij hebben het netwerk en de middelen om deze ideeën snel naar de markt te brengen. Door de Vivat Innovation Awards uit te reiken aan veel belovende start-ups hopen we dat start-ups ons nog sneller weten te vinden, zodat innovatie in een stroomversnelling komt. Dat is niet alleen goed voor de start-up en Vivat, maar dat zal uiteindelijk iedereen voordeel bieden. Kijk maar naar de oplossing van Checkout. Met hun oplossing kan het aantal verkeersslachtoffers de komende jaren drastisch worden teruggebracht. Een verbetering voor iedereen.”

Verantwoord rijgedrag met Checkout

Willem Schüngel, oprichter van Checkout: “Uit onderzoek van het CBS blijkt dat 1 op de 8 Nederlandse automobilisten zich schuldig maakt aan het gebruik van hun mobiele telefoon achter het stuur. Door het gebruik van een mobieltje in het verkeer neemt de kans op een ongeluk met factor zes toe. Checkout biedt een oplossing voor dit probleem door tijdens het autorijden automatisch de dataverbinding van automobilisten te beperken, waardoor apps die voor afleiding zorgen niet meer werken. Vivat is de eerste partij die het product omarmt en wil ons product snel gaan lanceren binnen haar klantenbestand. De prijs is voor ons een bevestiging dat we met Checkout op de goede weg zijn om dit complexe probleem op te lossen. De geldprijs stelt ons in staat om verder onderzoek te doen naar hoe we de oplossing kunnen (door)ontwikkelen. Denk hierbij aan nieuwe features en releases, evenals tests met gebruikers om te ondervinden hoe zij op het product reageren in het dagelijkse gebruik. Daarnaast zullen we een deel van de prijs voor marketingdoeleinden gebruiken, zodat we kunnen werken aan verdere naamsbekendheid.”

Ambitieuze doelstellingen

Vivat zet hoog in wat innoveren betreft. Tijdens de Vivat Innovation Day, die eerder deze maand in Amsterdam werd gehouden voor financieel adviseurs, sprak CEO Ron van Oijen zijn ambitie uit: “Aan het einde van het jaar willen we bij de top 5 horen van de meest innovatieve verzekeraars.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.