nieuws

Onderzoeksbureau Decisio gestart met enquête provisieverbod

Branche 167

Het Amsterdamse onderzoeks- en adviesbureau Decisio, dat de markteffecten van het verbod onderzoekt, is onlangs gestart met een enquête over het provisieverbod. De enquête kan tot half augustus worden ingevuld.

Onderzoeksbureau Decisio gestart met enquête provisieverbod

Onlangs gaf de Autoriteit Financiële Markten (AFM) Decisio toestemming om via haar nieuwsbrief en website adviseurs en bemiddelaars op te roepen deel te nemen aan een onderzoek over de markteffecten van het provisieverbod voor financiële dienstverlening. De enquête is een paar dagen geleden gestart en staat tot half augustus open.

Meerdere partijen

Decisio voert het onderzoek samen uit met Periscoop Onderzoek & Advies. Het onderzoek naar markteffecten richt zich volgens het onderzoeksbureau op drie hoofdthema’s: cultuurverandering, toegankelijkheid en speelveld. In het kader van het onderzoek worden allerlei partijen gevraagd om informatie en inzicht bij te dragen: brancheorganisaties, marktpartijen, consumentenorganisaties, toezichthouders en sectorconsultants.

Deel één van de evaluatie van het provisieverbod werd begin dit jaar gegund aan CentERdata. Dit Tilburgse bureau richtte zich op de invloed van het verbod op de keuzes die consumenten maken. Het ministerie van Financiën was toen nog in onderhandeling met twee partijen voor het onderzoek naar de markteffecten. Het beste bod kwam uiteindelijk van Decisio.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.