nieuws

ZLM voert ranglijst klantbediening aan, ASR Leven sluit de rij

Branche 1488

ZLM Verzekeringen komt net als vorig jaar als beste uit de bus in het klanttevredenheidsonderzoek VerzekeraarsInBeeld. De Zeeuwse verzekeraar voert met een 8,2 de lijst aan van 49 verzekeraars die meededen aan het onderzoek dat Kantar NPS uitvoerde in opdracht van het Verbond van Verzekeraars. ASR Leven is nummer 49, met een 6,5 als rapportcijfer.

ZLM voert ranglijst klantbediening aan, ASR Leven sluit de rij

Bijna 11.000 consumenten beoordeelden hun verzekeraar op zes aspecten van klantbediening: klantgerichtheid, deskundigheid, klantcontact, duidelijkheid, vertrouwen en tevredenheid. Op al die punten scoorde ZLM het hoogst. In de overallranglijst staat VvAA op de tweede plaats met een 7,8; Nh1816 eindigt als derde met een 7,6. Onderaan staat het Levenbedrijf van ASR, de schadetak staat op de 15e plaats met een 7,4.

Het is de tweede jaar op rij dat het Verbond van Verzekeraars de klantbediening liet onderzoeken. Samen scoren alle verzekeraars hoger dan vorig jaar. Tien verzekeraars kregen in 2017 een lagere waardering dan in 2017, maar daartegenover staan 32 partijen die hoger scoren. Met name verzekeraars die vorig jaar laag scoorden, worden nu beter beoordeeld.

Verbondsdirecteur Richard Weurding zegt in een persbericht trots te zijn dat de sector transparant is over hoe verzekeraars zich tot elkaar verhouden. “Het is nuttig voor de klant die wil weten hoe zijn eigen verzekeraar presteert of die zich wil oriënteren in de markt. En het geeft een goede prikkel voor nog betere klantbediening, zo blijkt nu al”, concludeert hij.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.