nieuws

DIA Amsterdam: Van image analytics tot start-up accelerator modellen

Branche 999

Tijdens de Digital Insurance Agenda (DIA) Amsterdam toonden op 10 en 11 mei verschillende bedrijven hun laatste ontwikkelingen die werden gedeeld met de verzekeringsmarkt

DIA Amsterdam: Van image analytics tot start-up accelerator modellen

Meer dan 50 partijen stonden dit jaar op het podium van het evenement waar insurtech en innovatie binnen de verzekeringsbranche besproken werden. De voertaal was Engels en zowel bezoekers als presentatoren en presentatrices kwamen dan ook vanuit de hele wereld. De oplossingen en innovaties die werden besproken varieerden van data apps tot modellen die grote corporates gebruiken om interessante start-ups aan zich te verbinden. Er werd veel gesproken over cross-over mogelijkheden binnen de markten en de toekomstige uitdagingen voor onder andere de automotive markt en autoverzekeringen.

Verbinden met start-ups

Zo sprak keynote speaker Gregor Gimmy over de BMW Startup Garage waarin hij de bezoekers stimuleerde om op een alternatieve manier met start-ups samen te werken. Gimmy doelde hiermee op een ‘no strings attached’ model waarbij de corporate de klant en ‘early adopter’ wordt van de start-up. Ook kleine partijen met innovatieve data app ontwikkelingen kwamen aan bod. Een mooi voorbeeld hiervan was het Nederlandse bedrijf FRISS.

FRISS toonde door middel van een live demo hoe een schadeformulier vervangen wordt door slechts een foto. CTO Christian van Leeuwen liet zien hoe een afbeelding efficiënt en toegankelijk gebruikt kan worden in verzekeringsprocessen. Het gebruik van foto’s binnen schadeclaims voorziet de verzekeraar van locatie, datum, tijd, voertuiggegevens en de impact van de schade (image analytics). Multimedia dient hierin als fraudepreventie.

In juni geeft AM de special De Innovator uit waarin de meest innovatieve bedrijven tijdens de DIA Amsterdam worden besproken.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.