nieuws

Merkwaarde NN daalt drastisch in top 100 verzekeraars

Branche 3521

In de top 100 verzekeraars met de grootste merkwaarde is Aegon het hoogst genoteerde Nederlandse merk. Brand Finance publiceerde deze wereldwijde lijst vandaag. ASR is de nieuwe binnenkomer en NN blijkt de snelste daler in de top honderd met een lagere merkwaarde dan het overgenomen Delta Lloyd.

Merkwaarde NN daalt drastisch in top 100 verzekeraars

De merkwaarde van NN Group daalde volgens het rapport met 48% tot  € 600 miljoen en zakte daarmee van plek 55 naar plaats 93. Aegon stijgt juist van plek 44 naar 28, met een merkwaarde van € 2,6 miljard (2015: € 1,6 miljard). Het door NN overgenomen Delta Lloyd daalt van plaats 66 naar 76, maar heeft meer merkwaarde dan NN. De merkwaarde van Delta Lloyd nam af van € 899 miljoen tot € 835 miljoen euro. ASR heeft ook een hogere merkwaarde dan NN en komt nieuw binnen in de top honderd op plaats 84, met een merkwaarde van € 697 miljoen.

De hoogste genoteerde positie is voor de Chinese verzekeraar Ping An. Op nummer 2 staat Allianz (Duitsland) en China Life haalde de derde plek. Verzekeraar Chubb (plek 11) blijkt het snelst groeiend te zijn met een groei in omzet van 180%.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.