nieuws

Kaj van Tetering (26): ‘Enthousiaste jongeren moeten we binnenboord houden, zij gaan het bedrijf straks leiden’

Branche 1468

In am:magazine interviewen we iedere maand een talent uit de branche. In april is dit Kaj van Tetering (26), account executive bij Willis Towers Watson. “Als je in historische gebeurtenissen als orkaan Katrina of het instorten van de Twin Towers de rol van verzekeringen kunt aankaarten, wordt de verzekeringsbranche veel aansprekender.”

Kaj van Tetering (26): ‘Enthousiaste jongeren moeten we binnenboord houden, zij gaan het bedrijf straks leiden’

Hoe ben je in de verzekeringsbranche verzeild geraakt?
“Tijdens mijn studie werkte ik al bij een vermogensbeheerder. Daar merkte ik dat ik affiniteit had met financiële dienstverlening. Na mijn afstuderen heb ik eerst een halfjaar op projectbasis bij de Amersfoortse gewerkt, en later ook bij de Rabobank. Tot een kennis me tipte om eens in gesprek te gaan met Willis Towers Watson. Hij is nu mijn collega.”

Welk beeld had je tijdens je studie van de sector?
“Ik heb me breed georiënteerd, maar gek genoeg wist ik niet wat ik van de zakelijke verzekeringsmarkt kon verwachten. Ik had het stereotiepe beeld van dure producten die verkocht worden door mannen met stropdas. Ik zie nu dat onze wereld een stuk dynamischer is. Denk aan historische gebeurtenissen als het instorten van de Twin Towers en orkaan Katrina. Als je daarin de rol van verzekeringen kunt aankaarten, spreekt het al veel meer aan.”

Wat doe je precies bij Willis Towers Watson?
“Als account executive richt ik mij vooral op bedrijven uit de sector food & drinks. Ik werk als algemeen aanspreekpunt voor de schadeverzekeringen. Dat betekent dat ik werk aan behoud van de portefeuille. Daarnaast probeer ik onze portefeuille uit te breiden, bijvoorbeeld door evenementen op te zetten. Zo is de toename van het aantal recalls een hot topic bij bedrijven in food &drinks. Samen met een advocatenkantoor hebben we daarom eind maart een sessie georganiseerd over de aansprakelijkheids- en recallverzekering, en alles wat daartussen ligt.”

Wat vind je het leukst aan je werk?
“Binnen WTW fungeer ik als generalist, maar bij bedrijfsbezoeken merk ik dat klanten mij zien als specialist. Voor de meeste bedrijven in de sector food & drinks is verzekeren geen corebusiness, waardoor ik meer specialist ben dan de klant. Het is erg leuk om op die manier van waarde te zijn.”

Je bent ook voorzitter van Young WTW Netherlands. Wat doen jullie in dit jongerennetwerk?
“Het netwerk is een laagdrempelige manier om elkaar te leren kennen, verder te kijken dan je eigen afdeling en ervaringen te delen. Ik vind voor ons bovendien een rol weggelegd om enthousiaste jongeren binnen boord te houden. Niet alleen door leuke evenementen te organiseren, maar ook door binnen de organisatie terug te koppelen wat er onder jonge werknemers leeft. Dat is belangrijk, want zij vormen de generatie die het bedrijf straks gaat leiden.”

Wat is je ambitie in de branche?
“Voorlopig wil ik eerst veel leren. Goed worden in wat ik doe en vervolgstappen zetten als ik daar klaar voor ben. Mijn toekomst zie ik voorlopig in ieder geval wel in deze sector. Voor velen is de branche onbekend. Dat ik verzekeringen bij bedrijven tastbaar kan maken, maakt het voor mij leuk.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.