nieuws

Opnieuw onrust onder personeel Rabobank

Branche 6786

Na een eerdere eruptie van onvrede onder het personeel van Rabobank is het nu de beurt aan de ruim 3.000 callcentermedewerkers van de coöperatieve bank. Volgens het Financieele Dagblad is er veel onrust onder deze medewerkers ontstaan na aangekondigde plannen om de dienstroosters ingrijpend te wijzigen.

Opnieuw onrust onder personeel Rabobank

Voorheen hadden de callcentermedewerkers vaste roosters met een vast aantal dagen. In de plannen van Rabo moeten ze nu beschikbaar en oproepbaar zijn voor meer dagen. Or-voorzitter Tanja van den Heuvel van Rabobank Nederland bevestigt tegenover het Financiële Dagblad dat er “veel bezorgde reacties” zijn gekomen op de plannen van de bank. “Dat de bank meer flexibele inzet wil, is begrijpelijk, maar je kunt zoiets niet van de ene op de andere dag invoeren”, aldus Van den Heuvel. De or wil dat werknemers uiteindelijk zoveel als mogelijk zelf hun roosters kunnen bepalen.

Wenst van de klant

Volgens een woordvoerder van de bank spelen de nieuwe roosters in op de wens van de klant. “Omdat klanten erom vragen gaan we 24 uur per dag, zeven dagen in de week open. De bank is zich er heel goed van bewust dat dat een beroep doet op de flexibiliteit van onze medewerkers. We voeren daarom over de nieuwe roosters constructief overleg met de ondernemingsraad.”

Intern rapport

Het is niet de eerste keer dat de onvrede onder personeel bij Rabobank manifest wordt. Half februari kwam een intern onderzoek naar buiten waaruit blijkt dat de de tevredenheid van het personeel over de eigen organisatie erg laag ligt.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.