nieuws

Jurjen Oosterbaan: ‘Laten we samen argwaan jegens verzekeraar wegnemen’

Branche 1870

In zijn nieuwste column in am:magazine roept Jurjen Oosterbaan van bureau DFO de sector op samen te werken aan herstel van het vertrouwen van de consument. Er heerst onbegrip, constateert hij, en dat wordt vaak uitgelegd als illustratie van de onbetrouwbaarheid van de verzekeringswereld.

Jurjen Oosterbaan: ‘Laten we samen argwaan jegens verzekeraar wegnemen’

Oosterbaan geeft een aantal voorbeelden van onbegrip dat leidt tot wantrouwen: van een in de ogen van de consument te hoge premie voor de allriskverzekering voor een tweedehandsauto tot een reisverzekering die een privételefoon die in zee valt wel vergoedt, maar een zakelijke niet.

Oosterbaan roept lezers op onder zijn column meer van dit soort voorbeelden te verzamelen. Deskundigen kunnen er vervolgens op reageren met aanbevelingen om argwaan weg te nemen en vertrouwen te herstellen. “Niet om aanbieders of banken met pek en veren te besmeuren maar om als sector samen te kijken of dit realistische zaken zijn waar we ‘iets’ mee moeten.”

Nummer 30 van am:magazine met daarin onder andere de column van Jurjen Oosterbaan valt vandaag op de mat.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.