nieuws

Transaction Robot vervangt handmatige verwerking polispost

Branche 2065

IT-bedrijf DDi brengt software op de markt die automatisch polisaanvragen, mutaties en schadeclaims kan scannen op onder andere polisnummer. Het bedrijf denkt dat deze Transaction Robot de gemiddelde behandeltijd van berichten – of dit nou e-mail is of een poststuk – met vijf minuten kan terugbrengen.

Transaction Robot vervangt handmatige verwerking polispost

De Transaction Robot van DDi bestaat al langer maar werd tot nu toe eigenlijk alleen ingezet voor factuurverwerking. Met een update van de software richt de automatiseerder zich nu ook op assurantiekantoren die hun polispostverwerking willen automatiseren en zo tijdwinst willen boeken.

E-mails en webaanvragen scant de Transaction Robot automatisch op gegevens zoals polisnummer, relatienummer, namen en adressen. Bij bijvoorbeeld autoschades wordt bijvoorbeeld ook het kenteken uit de post gehaald. Na analyse koppelt de software het bericht aan het juiste dossier en stuurt het als werkopdracht naar de werknemer die de schade moet afhandelen. Bij papieren documenten werkt de software hetzelfde. Het enige verschil is dat ze eerst onder een scanner moeten worden gelegd om ze te digitaliseren.

Volgens DDi maken op dit moment tussen de 10 en 15 assurantiekantoren gebruik van de Transaction Robot.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.