nieuws

Sponsorbeleid NN Group valt in de prijzen

Branche 1438

NN Group is flink in de prijzen gevallen bij de SponsorRingen, de prijzen die jaarlijks worden uitgereikt voor de beste sponsorinitiatieven van Nederland. De belangrijkste prijs ontving de verzekeraar dit jaar waarschijnlijk voor het laatst: het door NN overgenomen Delta Lloyd won de gouden SponsorRing 2017  in de categorie Langlopende sponsorships voor haar bijdrage aan de watersport. NN Group kreeg in twee andere categorieën nog een zilveren en een bronzen SponsorRing.

Sponsorbeleid NN Group valt in de prijzen

In de nieuwe categorie Langlopende sponsorships ontving Delta Lloyd goud als partner van de Nederlandse Watersport. Delta Lloyd is al sponsor al meer dan  20 jaar aan deze tak van sport verbonden.

Tot en met Tokio 2020

Of deze sponsoring uiteindelijk wordt voortgezet, nu Delta Lloyd word geïntegreerd binnen NN Group  is nog niet duidelijk. Wel heeft NN Group in de biedingsfase nog aangegeven de bestaande sponsorafspraak van Delta Lloyd met het Watersportverbond bij een overname te respecteren. Het huidige contract loopt tot en met de Olympische Spelen in Tokio in 2020.

Steuntje in de rug

De ‘hardloopsupporter’ is in de categorie Sport door de vakjury beloond met zilver. NN verraste deelnemers aan de marathon van Rotterdam bij het 34-kilometerpunt met een persoonlijke aanmoedigingsvideo van familie, vrienden of collega’s. De ‘hardloopsupporter’ is bedoeld als een mentaal steuntje in de rug, op weg naar de finish. Er zijn bijna 7000 video’s ingestuurd, en het initiatief heeft NN zo’n 126.000 positieve reacties opgeleverd.

Nieuwe doelgroepen

De bronzen SponsorRing in de categorie Kunst en Cultuur kreeg NN Group voor het partnerschap met het Haagse museum Het Mauritshuis. Dat partnerschap is er vooral op gericht om nieuwe doelgroepen aan te spreken.

Reageer op dit artikel