nieuws

Reputatiemanagement: hoe ga je om met boze klanten?

Branche 1373

Verzekerden willen hun schade vergoed zien, of ze er nu volgens de kleine lettertjes recht op hebben of niet. Niet zelden blijkt een televisieprogramma als Radar of een verhaal in de krant hiervoor een succesvol drukmiddel. Am: bundelde ervaringen en handreikingen uit de branche.

Reputatiemanagement: hoe ga je om met boze klanten?

In toenemende mate haalt een conflict van een klant met een verzekeraar het nieuws. Of het nu gaat om een gezonken nagelnieuwe woonboot waarin in een gezin zou gaan wonen of om een quizmaster die door een hernia zijn werk niet meer kan doen. Zodra de verzekeraar om haar moverende redenen weigert om tot uitkering van de schade over te gaan is de kiem voor een hoogoplopend conflict gelegd.

Aanschuiven bij Radar

Verzekeraars hebben allemaal hun eigen manier om te reageren op ontevreden klanten. De een schuift wel direct met frisse tegenzin aan bij Kassa of Radar om daarna alsnog uit te keren, de ander wacht liever de interne klachtenprocedure bij Kifid af. Ondertussen blijven ook de ontevreden klanten zelf nadrukkelijk hun boosheid verspreiden.

Boze verzekerden

Amweb schrijft regelmatig over conflicten over schadeclaims. Aan de hand van casussen die bij Kifid aan bod komen, maar ook aan de hand van boze verzekerden die zelf de media op zoeken. Ook de verzekeraars en deskundigen komen daarbij aan bod om uit te leggen waarom de verzekeraar bij een bepaalde claim niet tot (volledige) schade-uitkering overgaat en of dit al dan niet handig is gecommuniceerd richting de klant. In deze bundel belichten we nogmaals enkele spraakmakende zaken, kijken we hoe verzekeraars omgaan met boze klanten en is er ruimte voor de visie van bekende reputatiedeskundigen.

Download de bundel am: reputatiemanagement op deze pagina

 

 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.