nieuws

Ook CNA Hardy in de fout met rechtstreekse benadering klanten

Branche 891

Ook CNA Hardy heeft klanten met een beroepsaansprakelijkheidsverzekering rechtstreeks benaderd voor een oversluitactie en hen doorverwezen naar assurantiekantoor Concordia De Keizer. En net als een soortgelijke actie door HDI was ook in dit geval Schouten Insurance International de voornaamste gedupeerde tussenpersoon. CNA Hardy heeft inmiddels beterschap beloofd aan brancheorganisatie Adfiz. 

Ook CNA Hardy in de fout met rechtstreekse benadering klanten

Onlangs meldden een aantal leden zich bij Adfiz met de vaststelling dat CNA Hardy klanten met een beroepsaansprakelijkheidsverzekering rechtstreeks had benaderd voor het oversluiten van de verzekering. In een brief verwees de verzekeraar naar Adfiz-lid Concordia De Keizer als alternatief voor Schouten Insurance International, zonder daarbij duidelijk te vermelden dat klanten ook via hun huidige adviseur gebruik kunnen maken van hun aanbod.

Ook via huidige adviseur

Adfiz stelt direct nadat de eerste meldingen binnenkwamen, contact te hebben gezocht met CNA. In het gesprek heeft CNA benadrukt dat klant ook via hun huidige adviseur gebruik kunnen maken van het aanbod. Tegelijk zegt de verzekeraar nog geen signalen te hebben ontvangen van klanten die hun huidige adviseur hebben vervangen door Concordia De Keizer.

Getoond begrip

“CNA heeft aangegeven dat ze erg veel waarde hechten aan de rol van de adviseur en dat het hun doel is om altijd via de adviseur te communiceren met klanten”, aldus Adfiz. “Het ging nu echter om polissen bij Schouten waarvan CNA niet wist welke adviseurs daarbij betrokken waren. Zij geven aan de situatie te betreuren. Wij hebben CNA laten weten in beginsel tegen iedere vorm van rechtstreekse benadering door verzekeraars te zijn. CNA heeft hier begrip voor getoond.”

HDI en Schouten

Het is niet de eerste keer dat Schouten gepasseerd wordt door een aanbieder. HDI zette begin deze maand Schouten buitenspel door klanten die via dit kantoor een beroepsaansprakelijkheidsverzekering bij de verzekeraar hebben lopen, rechtstreeks aan te schrijven.

Adfiz roept haar leden op om andere gevallen van rechtstreekse benadering te melden bij de brancheorganistie.

 

Reageer op dit artikel