nieuws

Aegon wint brons in internationaal socialmediaklassement

Branche 949

De Amerikaanse verzekeraar State Farm is wereldwijd het meest actief op social media. Dat blijkt uit de jaarlijkse internationale Social Media Insurance Monitor van adviesbureau ITDS. State Farm voerde de lijst vorig jaar ook al aan. Nummer 3 in de lijst is Aegon Nederland, achter een andere Amerikaanse verzekeraar, Geico. ITDS legde 20 grote internationaal opererende verzekeraars langs de meetlat.

Aegon wint brons in internationaal socialmediaklassement

State Farm dankt de prijs aan het platform ‘Neighborhood of Good’. Hiermee bouwt de Amerikaanse verzekeraar online community’s. Aegon Nederland gooit hoge ogen dankzij de eigen blogsite. De blogs worden volgens het onderzoek veel gedeeld op social media.

Instagram

Als de ranglijst wordt opgemaakt aan de hand van het aantal volgers op LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram eindigt Aegon op de voorlaatste plaats. De aanwezigheid van de verzekeraar op Instagram vindt de Social Media Monitor wel een pluspunt. Aegon zet het medium volgens het onderzoek goed in om een jongere doelgroep te bereiken.

Begin dit jaar riep ITDS Zilveren Kruis in Nederland uit tot beste ‘social verzekeraar’. Aegon won die prijs in 2016 en 2015, maar eindigde in de laatste editie als vierde.

Reageer op dit artikel