nieuws

Suzanne Marino (29): ‘Ik kreeg meteen een warm gevoel met een ondertoon van Brabants gemak’

Branche 1327

In am:magazine interviewen we iedere maand een talent uit de branche. In oktober was dit Suzanne Marino. Marino studeerde communicatie (Hogeschool Rotterdam) en werkte ruim 7 jaar voor een Rotterdams webbureau. Sinds 2014 is ze e-commercemanager bij Interpolis.

Suzanne Marino (29): ‘Ik kreeg meteen een warm gevoel met een ondertoon van Brabants gemak’

Is communicatie en e-commerce altijd je passie geweest?

“Ja, en dat werd tijdens mijn studie alleen maar sterker. Ik werkte vanaf mijn 19e al aan websites, daardoor kwam ik ook snel bij een Rotterdams fullservice-webbureau terecht waar ik me veel bezighield met online strategie, websites, video’s en apps. Dat heb ik zeven jaar gedaan. Online content en online marketing hebben me altijd getrokken. Er valt online nog veel te winnen de komende tijd. We streven naar 90% online verkoop. Dat wil overigens niet zeggen dat persoonlijk contact niet belangrijk is. Ook dat blijft van belang. Ik zoek altijd een goede balans.”

Had je affiniteit met de verzekeringssector voordat je bij Interpolis terechtkwam?

“De verzekeringssector komt heel zakelijk en formeel over en dat was ook de indruk die ikzelf had. Toen ik bij Interpolis binnen-kwam, kreeg ik meteen een warm gevoel met een ondertoon van Brabants gemak. Ik had hiervoor niet echt veel kennis genomen van de branche, behalve dan de verzekeringen die ik op persoonlijk gebied moest regelen.”

Ben je tevreden over de vorderingen die je hebt kunnen maken en waar ben je trots op?

“Ik heb me hier goed kunnen en mogen ontplooien. Ik heb veel gevoel van vrijheid gehad en ik heb altijd mijn visie kunnen weergeven op campagnes en het verbeteren van online sales voor de particuliere markt. Ik ben trots op het Young Management-programma dat ik net heb afgerond. In dit programma van een jaar komt een groep jonge talenten vanuit allerlei afdelingen van Achmea een dag per week bij elkaar. Het programma voelde als een golf van vrije energie, met mensen die overal kansen en mogelijk-heden zien en die willen doorknallen. Het heeft me geholpen mezelf nog beter te leren kennen, het heeft me getraind in mijn leiderschapsvaardigheden, maar wat het me bovenal heeft geleerd is dat ik altijd minimaal twee dagen per week bezig wil zijn met conceptueel denken.”

Wat zijn de grootste uitdagingen in je werk?

“De ene helft van de week werk ik met het team bij Interpolis en de andere helft van de week werk ik samen met een team van Rabobank, onze distributie-partner. Sinds twee jaar werken we meer als één team met elkaar samen. Dat werpt z’n vruchten af: de verkoop is in het afgelopen jaar aanzienlijk gestegen. Het blijven echter twee verschillende bedrijven met verschillende manieren van werken. Door de nieuwe privacy- regels mag data niet zomaar meer met anderen worden gedeeld. Voor mij als e-commercemanager zijn datasets heel belangrijk. Doordat niet alles zomaar kan en mag worden gedeeld, loop ik nogal eens tegen uitdagingen aan. Maar gelukkig zie ik veel mogelijkheden voor de toekomst.”

 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.