nieuws

Ook John de Wolf weet: regels verstikken de creativiteit

Branche 3231

Om te kunnen overleven moet je constant nieuwe dingen proberen. Het is niet de hip verpakte visie van een prijzige consultant maar van oud-voetballer John de Wolf. De voormalige rots in de branding in de verdediging van Feyenoord en het Nederlands elftal sprak tijdens de eerste Future Days van de Commissie Financiele Diensverlening (CFD). De brancheorganisatie lanceerde ook een extra verdienmodel voor het intermediair.

Ook John de Wolf weet: regels verstikken de creativiteit

Eerder deze week was in de Groningen de aftrap van een reeks van acht Future Days die CFD door heel Nederland organiseert. Tijdens de dag werden tal van innovaties  gepresenteerd, waaronder het nieuwe Business Blueprint-concept van CFD zelf. Hierbij worden oplossingen van 6 leveranciers op het gebied van CRM, website, online tooling, customer profiling, uitbesteding specialistische schades, veilige data opslag, online werken en portefeuille management samengebracht. Uit een stemming in de zaal bleek dat het Groningse intermedair vooral geïnteresseerd is in de bescherming van data en privacy, de mogelijkheid tot het koppelen van systemen, hoe cross-selling gestimuleerd kan worden, in welke situaties je een contra-expert moet inschakelen en de financierbaarheid van portefeuilles.

Extra verdienmodel

CFD introduceerde exclusief voor haar leden een “revolutionair nieuw product”, het “vrijwel onuitwisbare” synthetisch DNA van PROPS applications. Hiermee kunnen consumenten zelf hun kostbare spullen beveiligen. De brancheorganisatie bracht het goedje nadrukkelijk aan de man als een extra verdienmodel. CFD-leden ontvangen per verkocht product een beloning. Ook is een affiliate programma opgezet zodat via de websites van intermediairs online bestellingen kunnen worden verwerkt.

Een-tweetje met Herdink

Special guest in Groningen was John de Wolf, die in een grijs verleden ook voetbalde bij de plaatselijke FC en nu werkzaam is als voetbaltrainer en -namens de overheid- als ambassadeur voor oudere werklozen. In een een-tweetje met CFD-voorman Edwin Herdink bleken de voorzetten van de laatste wel aan de Wolf besteed. De belangrijkste boodschappen van de oud-voetballer voor het intermediair: regels verstikken de creativiteit en je moet constant nieuwe dingen proberen om te kunnen overleven
.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.