nieuws

Zilveren Kruis beste ‘social verzekeraar’

Branche 893

Zilveren Kruis acteert het beste van alle verzekeraars op social media. Dat blijkt uit de zesde Social Media Insurance Monitor van adviesbureau ITDS Business Consultants. Zilveren Kruis verdient de zogenaamde Gouden Award vooral dankzij een duidelijke kanaalstrategie en de online community waarmee de verzekeraar communiceert met zijn klanten.

Zilveren Kruis beste ‘social verzekeraar’

ITDS onderzocht de activiteiten op social media van 75 Nederlandse verzekeraars. Donderdagavond werd Zilveren Kruis tijdens het Social Media Dinner in Muiden uitgeroepen tot winnaar. Op het podium werd de verzekeraar geflankeerd door Dela (tweede) en Centraal Beheer (derde). De winnaar van de twee voorgaande edities, Aegon, eindigde als vierde.

Volgens Esther Lens van ITDS verdient Zilveren Kruis de prijs vooral omdat het als een van de eerste een online community inrichtte om met de klanten te communiceren. “De hoge mate van interactie met de consument zorgt voor een hoge score. Ook hebben ze een duidelijke kanaalstrategie, ze kiezen heel bewust welke content ze op welk sociaal kanaal brengen. Daarnaast is Zilveren Kruis initiatiefnemer van Actify, een platform dat een gezonde leefstijl stimuleert en gebruikers beloont.” Vorig jaar eindigde Zilveren Kruis nog als vijfde.

Commercials testen op klanten

Een dolgelukkige Luceline Hesselink, manager Merk & Communicatie bij Zilveren Kruis, zegt direct na de prijsuitreiking dat ze vooral trots is op de eigen online community. “Als wij een commercial willen testen, leggen we die voor aan onze klanten in ons forum. Maar ook als we iets in de voorwaarden van een verzekering willen aanpassen, gaan we eerst in gesprek met onze eigen klanten in de online community. Ik denk dat we deze prijs vooral te danken hebben aan het feit dat iedereen in het bedrijf samenwerkt aan de vraag hoe we onze klanten het best kunnen helpen.”

Centraal Beheer heeft grootste fanbase

Dela klom in de Social Media Insurance Monitor van een negende plaats vorig jaar naar het op een na hoogste treetje. De uitvaartverzekeraar dankt de tweede plaats volgens ITDS vooral aan de activiteit op Facebook en het hoge aantal reacties van consumenten daar. Ook plaatste Dela van alle verzekeraars de meeste posts op Instagram.

Nummer drie Centraal Beheer (vorig jaar tweede) heeft de grootste schare online fans van alle verzekeraars. Op YouTube is de verzekeraar bovendien marktleider met 142 video’s in 2016 en ruim 2 miljoen views.

Op de foto, v.l.n.r.: Esther Lens (ITDS), Rivkah op het Veld (presentatrice), Martin de Jong (DELA), Luceline Hesselink (Zilveren Kuis), Amanda van de Plas en Matthijs Algra (beide van Centraal Beheer).

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.