nieuws

Baanbrekend vernieuwen met Gerard Joling

Branche 1409

Wat zou er gebeuren als je Gerard Joling of Mark Rutte directeur zou maken bij Blokker, ANWB of McDonald’s. Onder meer met die stelling gingen innovatiedeskundigen eerder deze week aan de slag in het InsuranceLab van het Verbond van Verzekeraars. De vraag ‘Wat zou je ergste concurrent doen?’ stond centraal.

Baanbrekend vernieuwen met Gerard Joling

De workshop – onderdeel van het programma Let’s innovate! – behandelde de kracht van externe bedreigingen. En dan vooral hoe die te benutten. Daarbij werden de twee gangbare visies op innovatie gehanteerd: degene waarbij innovatie voortkomt uit bestaande activiteiten met daar tegenover de radicale wijze van vernieuwen die producten en markten beïnvloedt.

Disruptie bij de concurrent
Daarna gingen de innovatiedeskundigen van de verzekeraars aan de slag met de vraag hoe ze disruptie bij de concurrent voor konden zijn. De groep werd verdeel in subgroepjes die elk een bekend bedrijf (Blokker, ANWB, McDonald’s) toegewezen kregen. Verschillende technieken en ideeën werden’getest’ om te bepalen wat wel en niet werkt. Wat zou er bijvoorbeeld gebeuren als een bekende Nederlander (bijvoorbeeld Gerard Joling of Mark Rutte) aan het roer van dat bedrijf zou staan?

De groepen gingen enthousiast aan de slag en dat leverde de nodige frisse ideeën op. Zo bedacht een groepje een Tinder voor huishoudelijke hulp, inclusief artikelen van Blokker. Een ander groepje was ervan overtuigd dat Joling als CEO van Blokker een eigen glitterlijn op zou zetten en vestigingen in alle bejaardentehuizen zou openen. Of de innovatiedeskundigen ook hebben onderzocht of de zanger daar wel de kracht voor heeft, wordt niet vermeld.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.