nieuws

Adfiz wil laten zien dat adviseur zorgverzekeringen zijn geld waard is

Branche 1019

De commissie Zorg en Inkomen van Adfiz nodigt alle adviseurs die actief zijn in (collectieve) zorgverzekeringen uit om mee te doen aan een onderzoek naar de adviesmarkt voor zorgverzekeringen. Adfiz wil de uitkomsten aanbieden aan minister Edith Schippers.

Adfiz wil laten zien dat adviseur zorgverzekeringen zijn geld waard is

Volgens Adfiz verschijnt er op korte termijn een rapport vanuit het ministerie van VWS naar aanleiding van een onderzoek dat heeft plaatsgevonden naar collectieve zorgverzekeringen. De branchevereniging voor intermediairs wil daar graag gefundeerd op kunnen reageren en vraagt daarom zorgadviseurs alvast naar input. De bedoeling is om aan de minister te laten zien dat adviseurs weliswaar geld kosten, maar dat ze de klant ook wat opleveren.

Politiek vergrootglas
“De zorgmarkt is bij uitstek een markt waar kosten onder het politieke vergrootglas liggen”, aldus Adfiz. “Niet alleen de kosten van de zorgaanbieders, maar ook die van verzekeraars of adviseurs. Maar net als bij andere financiële producten dient niet alleen naar de kosten gekeken te worden, maar juist naar wat ervoor gebeurt.”

In het onderzoek worden dan ook vragen gesteld als: “Welke diensten verleen jij op het gebied van (collectieve) zorgverzekeringen?” en “Welke keuzecriteria wegen zwaar in je advisering?”. Maar ook “Wat vinden werkgevers belangrijk?” en “Hoe ervaar je de samenwerking met zorgverzekeraars?” Ook wil Adfiz weten hoe de adviseur zich laat belonen: door provisie, fee of een combinatie van beiden.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.