nieuws

Welten dankt omzetgroei aan nieuwe opleidingsnormen

Branche 1275

Welten realiseerde in 2015 een omzet van ruim € 69 miljoen, een toename van 32% ten opzichte van 2014 (€ 52,3 miljoen). Het bedrijfsresultaat nam toe met 63% procent tot € 5,7 miljoen (2014: € 3,5 miljoen). Die stijging is met name te verklaren door de integratie van Dukers & Baelemans. Over het totale opleidings- en examineringsaanbod werd een organische omzetgroei van € 4,8 miljoen geboekt.

Welten dankt omzetgroei aan nieuwe opleidingsnormen

Welten bestaat uit het detacheringsbedrijf Welten Detachering, het opleidingsinstituut Dukers & Baelemans en financieel klantcontactspecialist Capter. In 2015 is de integratie van Dukers & Baelemans voor het eerst opgenomen in de cijfers.

Interimmers
De omzet van Welten Detachering kwam in 2015, net als in 2014, uit op € 40,8 miljoen. Het aantal interim professionals steeg licht, van 416 naar 425 medewerkers. Welten is tevreden met de stabiele situatie in het segment Detachering. Concern controller Kevin Kremers: “De marktomstandigheden zijn nog altijd uitdagend te noemen. Het aantal werknemers in de financiële sector neemt af en er ligt veel druk op efficiency. De stabiele omzet hangt in onze ogen samen met de brede aanwezigheid van Welten in de sector en een flexibele afstemming van ons aanbod op de marktvraag”. De detacheerder ziet in het herstel op de huizenmarkt een positieve ontwikkeling voor de branche en voor zijn eigen dienstverlening. Het bedrijf verwacht dat de vraag naar flexibel inzetbaar personeel stabiel zal blijven.

Opleidingen
Dukers & Baelemans realiseerde in 2015 een omzet van € 18,7 miljoen. In 2014 bedroeg de gecombineerde omzet van Dukers & Baelemans en Welten Opleidingen (destijds nog losse onderdelen) € 13,9 miljoen. Na de integratie realiseerde de opleider afgelopen jaar een organische omzetgroei van € 4,8 miljoen (+35%) over het totale opleidings- en examineringsaanbod. Dukers & Baelemans speelt met zijn aanbod (voor de corporate en open inschrijfmarkt) in op de nieuwe opleidingsnormen die sinds 2014 gelden voor alle professionals die actief zijn in de financiële sector. De opleider gaat in 2016 inzetten op het verstevigen van zijn positie in zogenaamde bovenwettelijke opleidingen en oriënteert zich op een uitbreiding van het aanbod in aanpalende markten zoals de accountancy en schuldhulpverlening.

Omnichannel
Klantcontactspecialist Capter groeide in 2015 naar een omzet van € 9,5 miljoen (€ 6,7 miljoen in 2014). “Projecten van Capter krijgen toenemend een structureel karakter en richten zich bijvoorbeeld op omnichannel klantenservice, schadebehandeling en financieel advies”, aldus de organisatie.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.