nieuws

Van den Neste: ‘Stop heel veel geld in leren van gedrag mensen’

Branche

Als volledig online verzekeraar heeft InShared een sterke focus op klantgedrag. Commercieel directeur Johan van den Neste vertelt in het magazine bij de Social Media Insurance Monitor van ITDS over hoe InShared dat aanpakt.

Van den Neste: ‘Stop heel veel geld in leren van gedrag mensen’

Van den Neste noemt in het artikel vier bouwstenen voor commercieel online succes: “In de kern van de omgeving draait het om vier punten waarmee je dit succes kunt boeken: Je moet scoren op vindbaarheid. Hoe creëer je traffic naar je website? Dat kan via Google, met SEO. Daar gebruik je ook social voor. En banners. Een sterk merk is daarbij uiteraard een vereiste. Je moet ervoor zorgen dat mensen je heel goed weten te vinden.”

Daarnaast stipt Van den Neste de gebruiksvriendelijkheid van de site en content en storytelling aan als belangrijke punten. Het vierde en laatste punt is de focus op het klantgedrag. “Ten slotte is het ultieme aanbod helemaal afhankelijk van de analyse van het gedrag van de klant zelf. We zien veelverschillen in het zoekgedrag van mensen. Dat zegt iets over hoe ze in het leven staan. De een zoekt gemak, de ander is een prijsinkoper. Als je goed kijkt kun je daar iets mee. Neem als voorbeeld de ‘zekerheidszoeker’. Die komt op je site, gaat weer weg en komt even later terug. Dan zie je dat hij de voorwaarden van het product aan het bekijken is. Dan weet je dat ‘ie zoekt naar zekerheid. Als hij voor de derde keer op je landingspagina komt, stuur je een gepersonaliseerde boodschap. Dan bied je hem zekerheid en kun je hem op basis van zijn gedrag een aangepaste propositie doen. Daar willen we naartoe. Want: one size doesn’t fit all.”

Geld in stoppen
Leren van het gedrag van mensen is voor InShared een belangrijk speerpunt, zegt Van den Neste. “We kijken dus heel erg naar het gedrag van mensen en daar stoppen we veel tijd in. We analyseren de gegevens vanuit het webgedrag, maar ook uit de combinaties van CRM-gegevens. Naast het op maat aanbieden van een product willen we verder gaan en meer en beter contact met de mensen krijgen. Dus zoeken we uit hoe mensen zelf contact met ons zoeken. Dat kan via chat, email of telefoon zijn en binnenkort ook via WhatsApp.”

Daar mag best goed in geïnvesteerd worden, vindt de InShared-directeur: “Belangrijk is om continu te leren van het gedrag van mensen en daar heel veel geld in stoppen.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.