nieuws

Rabobank-medewerkers krijgen les over sociale media

Branche

De Rabobank gaat 50.000 medewerkers leren hoe ze om moeten gaan met sociale media, meldt het FD. Door de bezuinigingen op kantoren en mensen wil de bank digitaal de netwerkfunctie oppakken.

Rabobank-medewerkers krijgen les over sociale media

Het FD sprak met Boy Sleddering, teamleider sociale media bij Rabobank en begeleider bij het project. Op dit moment wordt er met twaalf banken getest, vertelt hij. “Maar we verwachten dat eind 2017 alle honderd lokale Rabobanken meedoen”, zegt Sleddering. Het project met de sociale media hoort bij een programma genaamd ‘Het Nieuwe Dichtbij’.

Dat programma heeft alles te maken met de forse bezuinigingen en reorganisaties die de Rabobank al enkele jaren aan het doorvoeren is en de komende jaren blijft doen. Sleddering: “Nu niet meer in elke dorpskern een bankkantoor staat, maken we duidelijk dat medewerkers hun netwerkrol ook digitaal kunnen spelen. Het gaat erom in lokale netwerken aanwezig te zijn, zoals je ook kaartjes uitdeelt bij de plaatselijke voetbalclub of bij de ondernemersvereniging aanwezig bent.”

Overbrengen
Elke lokale Rabobank die meedoet aan het programma stuurt 25 medewerkers op een cursus. Zij worden twee maanden lang onderwezen door het bedrijf Social Embassy en moeten die wijsheid per persoon vervolgens op zo’n 175 collega’s overbrengen. Sleddering: “Ik denk niet dat die 175 medewerkers allemaal overstag gaan, maar ze weten straks wel dat het kan en mag.”

Uit een rondgang van het FD blijkt dat andere grootbanken op dit moment nog geen training geven over het gebruik van sociale media.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.