nieuws

Bezoekers amweb: Goede zaak dat verzekeraars voor de klas gaan staan

Branche

Veel CEO’s van verzekeraars stonden de afgelopen week, tijdens de Week van het geld, voor de klas op basisscholen om te onderwijzen over risico’s. Een goede zaak, vindt een meerderheid van de bezoekers van amweb.

Bezoekers amweb: Goede zaak dat verzekeraars voor de klas gaan staan

In de peiling werd aan hen gevraagd of ze het een goede zaak vinden dat mensen als David Knibbe (NN/voorzitter Verbond van Verzekeraars), Richard Weurding (directeur Verbond), Marco Keim (CEO Aegon) en Annette Mosman (CEO Generali) voor de klas stonden tijdens de Week van het geld. Zij onderwezen kinderen uit de bovenbouw van het basisschoolonderwijs aan de hand van het bordspel Fix je risk over risico’s en de mogelijkheden van verzekeren.

Een goede zaak, vindt 49% van de in totaal 245 stemmers. Kinderen moeten zich vroeg bewust worden van het belang van financiële zaken, vindt deze groep. Daarnaast vindt ook nog 41% het een goed initiatief van het Verbond, maar deze groep vraagt zich ook af of het wel echt iets oplevert. Een minderheid van 10% gelooft niet in de financiële educatie door verzekeraars en denkt dat het verhaal het ene oor in en het andere weer uit gaat.

Tulp Hypotheken
De nieuwe peiling gaat over Tulp Hypotheken, de nieuwkomer op de markt van hypotheekverstrekkers. Na de succesvolle introductie van Munt Hypotheken, kwamen de laatste maanden een aantal nieuwe spelers om de hoek kijken. Dat waren naast Tulp Hypotheken onder meer bijBouwe en Venn. Het roept de vraag op in hoeverre er nog ruimte is voor nieuwe hypotheekverstrekkers. Wat denkt u? Stem!

[poll41]

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.