nieuws

Social media belangrijk in strijd van zorgverzekeraars

Branche

Social media heeft eind 2015 een belangrijke rol gespeeld. Zorgverzekeraars moesten weer alles op alles zetten om nieuwe verzekerden aan te trekken en oude klanten te behouden. ITDS, een adviesbureau voor verzekeraars, heeft de activiteiten en webcare van zorgverzekeraars van begin november tot halverwege januari bijgehouden.

Social media belangrijk in strijd van zorgverzekeraars

Net als vorig jaar lag de piekperiode van webcare tussen Kerst en oud en nieuw. De drukste dag was 30 december waarbij verzekeraars bijna 2.500 vragen en opmerkingen op zich afgevuurd kregen via Facebook en Twitter. Zilveren Kruis, Ditzo en Menzis kregen de meeste vragen. Het grootste aantal reacties kwam binnen via Facebook. Dit kwam met name door de succesvolle hartstocht-actie van Ditzo.

Hot topics
Lage premie, eigen risico en vrije keuze waren ook dit jaar weer hot topics. De hartstocht-actie van Ditzo, aandacht voor hart- en vaatziekten bij vrouwen, staat in de top 3 van meest gebruikte hashtags deze zorgperiode. Niet alleen werd er volop over deze actie getwitterd, maar er werden ook selfies met het blauwe hart gedeeld op de Facebook pagina. Naast #dehartstocht werden #ZilverenKruis en #VGZ vaak genoemd.

2016
In januari nam de activiteit op Facebook en Twitter weer af. De trending topics waren het contact met de klantenservice, berichten over overstappen en vragen over de brief met de zorgpas. In de eerste week van januari werden er nog 3.633 berichten aan de zorgverzekeraars gestuurd. Daarna daalde het aantal berichten.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.