nieuws

Kwart financieel dienstverleners dreigt achter te raken door oude systemen

Branche

Bijna een kwart van de financieel dienstverleners wereldwijd loopt het risico achterop te raken bij concurrenten door legacy-systemen. Die voorkomen dat ze volledig gepersonaliseerde diensten aan hun klant kunnen bieden.

Kwart financieel dienstverleners dreigt achter te raken door oude systemen

Dat blijkt uit onderzoek van Marketforce in opdracht van softwareleverancier Pegasystems en Cognizant, leverancier van onder meer informatietechnologie. In totaal deden 500 leidinggevenden uit 56 landen in de financiële diensten- en verzekeringsbranche mee. Uit het onderzoek bleek dat een meerderheid binnen de sector plannen heeft om mobiele apparaten te gebruiken voor het maken van persoonlijke profielen van klanten en hun gedrag. Maar bijna een kwart krijgt dit helemaal niet voor elkaar, vanwege de oude systemen. Daarnaast is nog een groep die zegt bovenstaande plannen niet eens te hebben, vanwege de ongeschiktheid van hun oude systemen.

Mobiele apparaten
Deze bedrijven hebben een probleem, want data uit nieuwe mobiele technologieën spelen volgens de onderzoekers een steeds belangrijkere rol voor organisaties om klanten te voorzien van gespecialiseerde aanbiedingen. Dat idee leeft ook in de markt, want 68% van de respondenten verwacht binnen vijf jaar gegevens van mobiele apparaten te gebruiken voor persoonlijke aanbiedingen. En dus komen partijen met legacy-systemen in de problemen, omdat zij deze slag niet kunnen maken.

Selfie Generatie
Derk-Jan Brand, directeur van Pegasystems Benelux, geeft het belang aan van systemen die klaar zijn voor de toekomst: “Voor financiële dienstverleners is het nu uitermate belangrijk om klanten te begrijpen en hen gepersonaliseerde diensten te bieden die aan hun behoeften voldoen. We leven in een tijd waarin de ‘Selfie Generatie’ koning is. In alle sectoren worden de verwachtingen van de klanten in toenemende mate beïnvloed door de ervaringen die ze via digitale leiders zoals Amazon en Netflix krijgen. Daarom is het van cruciaal belang dat de financiële sector investeert in technologie die hen in staat stelt om de belangrijke informatie uit de beschikbare data te herkennen. Dat kan hen echt helpen om hun klanten als individuen te zien en hun klantervaringen als gevolg daarvan te personaliseren. Partijen die dat niet kunnen, zullen zichzelf op achterstand zetten.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.