nieuws

Goede jaarcijfers voor Knab

Branche

Internetbank Knab heeft 2015 met meer dan 80.000 klanten afgesloten. Zo is te lezen in de gepresenteerde jaarcijfers. De Aegon-dochter heeft hiermee het eerste jaar -in 2014 had Knab slechts 6.000 klanten- ruimschoots goed gemaakt.

Goede jaarcijfers voor Knab

Met 98% groei sloot Knab 2015 af met 81.394 klanten. “Cijfers waar we trots op zijn” staat groot bovenaan het jaarbericht. Ook is te lezen dat de bank een aantal awards in de wacht heeft gesleept. Zo staan onder andere de Financial Marketing Award, het Gouden Spaarvarken 2015 en de Opiness Award voor beste servicebank de schoorsteenmantel. Ook is het toevertrouwd vermogen gegroeid van €1,05 mld naar €2,48 mld.

De bank heeft nog wel een lange weg te gaan. Oprichter René Frijters vertelde in november dat hij denkt 200.000 klanten nodig te hebben om winst te draaien. In 2017 hoopt hij break-even te draaien. “We hebben veel scepsis bij de consument moeten overwinnen. Mensen wilden zien of we na twee jaar nog wel zouden bestaan. We waren die nieuwe en dure bank. Die sfeer is helemaal omgeslagen”, zegt Frijters. “We hebben fans gecreëerd. Dan gaan mensen over je praten en andere mensen overtuigen om over te stappen.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.