nieuws

Herstel consumentenvertrouwen blijft belangrijk voor Verbond

Branche

Het Verbond voor Verzekeraars blijft het herstel van het consumentenvertrouwen najagen. Dit meldde directeur Harold Herbert tijdens een presentatie aan de vakpers.

Herstel consumentenvertrouwen blijft belangrijk voor Verbond

Hoewel het vertrouwen al enkele jaren gestaag toeneemt, vindt Herbert dat er nog voldoende verbeterpunten zijn. “Het is belangrijk om teleurstellingen van klanten te voorkomen. We moeten problemen signaleren en direct oplossen. Daarnaast willen we de klantpositie versterken en het gedrag en de cultuur binnen de branche veranderen.”

Volgens algemeen directeur Richard Weurding hebben verzekeraars de afgelopen jaren een andere houding gekregen. “We hebben heel veel geleerd van de woekerpolisaffaire. De gesprekken en discussies die we nu hebben, zijn niet te vergelijken met die van jaren geleden. Nu heerst het gevoel: als wij zaken niet goed doen, willen we ze verbeteren.”

Weurding vertelde ook over het Middellange Termijnbeleid 2016-2018 Maatschappelijk & Ondernemend. Het Verbond noemt twee belangrijke pijlers in het plan: Maatschappelijk (dialoog met de klant, maatschappelijke organisaties en de overheid aangaan) en Ondernemend (op zoek naar nieuwe mogelijkheden om waarde te creëren voor klanten). “Daarnaast moeten we continu inspelen op de steeds veranderende behoeftes van de klant”, aldus Weurding.

Het Verbond sloot af met de mededeling dat verzekeraars zich binnen enkele weken definitief kunnen aanmelden voor de digitale poliskluis die het Verbond momenteel laat bouwen. “In de eerste helft van 2017 gaan we live met de website”, aldus Harold Herbert.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.