nieuws

Aegon wil de dialoog met CFD graag aangaan, reacties van Adfiz en OvFD

Branche

Aegon heeft aangegeven dat het graag de dialoog aan wil gaan met CFD over de onrust die onder adviseurs is ontstaan naar aanleiding van het online portaal Mijn Aegon. De intermediair zou daarmee buitenspel worden gezet, stelde de brancheorganisatie vrijdag. Adfiz, OvFD en Herdink reageren ook.

Aegon wil de dialoog met CFD graag aangaan, reacties van Adfiz en OvFD

De verzekeraar reageert vandaag op de opschudding die vrijdag ontstond. Aegon zegt het beeld dat is gecreëerd niet te herkennen. Nico Dekker, directeur Aegon Intermediair, laat in een reactie weten: “De Mijn Aegon-omgeving biedt de klant op gemakkelijke wijze inzicht in zijn producten bij Aegon en draagt hiermee bij aan de financiële bewustwording. Zodra de klant een product aanklikt om te bekijken wordt getoond wie de adviseur op het betreffende product is. Om die reden herkennen wij het beeld dat de adviseur onzichtbaar zou zijn niet.”

Dat neemt niet weg dat Aegon wel bereid is om te praten over de zaak. De verzekeraar zegt zelf brancheorganisaties uit te gaan nodigen voor een gesprek. Dekker: “Het CFD heeft zijn zorgen over Mijn Aegon geuit en roept op tot een dialoog hierover met ons. Uiteraard doen we dit graag. Wij staan open voor suggesties om de zichtbaarheid van adviseurs nog verder te verbeteren. De uitnodiging van het CFD tot een dialoog nemen wij dan ook graag aan. Wij zullen hierin het initiatief nemen.”

Bemoedigend
CFD-voorzitter Edwin Herdink laat in een reactie weten het ‘bemoedigend’ te vinden dat Aegon de dialoog aan wil gaan. CFD heeft dan ook positief gereageerd op de uitnodiging. Of daar meer brancheorganisaties bij aan zullen sluiten is nog niet duidelijk. OvFD laat weten nog geen reacties te hebben gehad op het nieuws rondom Mijn Aegon, maar heeft inmiddels een mailing uitgedaan onder de leden om te peilen in hoeverre de zaak leeft bij de achterban.

Dialoog al gaande
Adfiz laat weten dat het al langer met Aegon in gesprek is over dit probleem. “Het is bij ons sinds eind oktober bekend en wij zijn gelijk in gesprek geweest met Aegon, dus voor ons is dit geen nieuws. We hebben de problemen op tafel gelegd en Aegon heeft ons toegezegd dat voor hen de adviseur ook van belang is. Voor ons is het van belang dat de klant geen verkeerde beslissingen neemt, zonder dat de adviseur dit kan checken. Daarover is tussen ons en Aegon dus al een dialoog gaande.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.