nieuws

Bezoekers amweb: Webcam-advies is een zeer zinvolle uitbreiding van het hypotheekadviesaanbod

Branche 1090

We vroegen de bezoekers van amweb naar aanleiding van het nieuws dat ABN Amro het webcam-advies omarmt of ze het een zinvolle uitbreiding van het hypotheekadviesaanbod vinden. Een meerderheid van 60% zegt: “Zeker, mensen willen het, vinden het makkelijk en dus moeten wij het aanbieden”.

Bezoekers amweb: Webcam-advies is een zeer zinvolle uitbreiding van het hypotheekadviesaanbod

Er is echter ook nog een grote groep van 40% die zegt: “Onzin, direct face-to-face contact werkt nog altijd het beste.”

Onze nieuwe peiling gaat over het wegzakken van de klantvriendelijkheid van verzekeraars. De medewerkers willen zich wel focussen op de klant, maar in de praktijk lukt dit niet voldoende. Zo blijkt uit recent onderzoek van Effectory, specialist in medewerkers- en klantenonderzoek.

Volgens de respondenten komt dit doordat zij niet in staat worden gesteld om hun werk goed en efficiënt uit te voeren. Volgens Effectory is de verklaring: onder druk van financiële toezichthouders wordt het belangrijker om dossiers op orde te hebben en protocollen goed op te volgen, dan om oprechte aandacht aan de klant te besteden. Deze administratieve werkzaamheden kosten veel tijd en dit gaat ten koste van de klantgerichtheid.

Onze nieuwe peiling: [poll57]

 

Reageer op dit artikel