nieuws

Bezoekers amweb: mix van automatisering en face-to-face is de toekomst

Branche

Een compleet computergestuurd advies gaat er voorlopig nog niet in bij de bezoekers van am:web. Maar uit de resultaten van een peiling blijkt wel dat zij hun ogen niet sluiten voor innovatie. Een toekomstbestendige adviseur combineert automatisering met persoonlijk, face-to-face contact.

Bezoekers amweb: mix van automatisering en face-to-face is de toekomst

Volgens 73% van de 444 stemmers is die combinatie namelijk de toekomst van het advies. Daarmee wordt er gereageerd op het nieuws dat de Rabobank de doelstelling om in 2017 met volledig computergestuurd advies te werken, laat varen. Klanten hebben aangegeven graag nog persoonlijk contact met een adviseur te willen. Overigens denkt 13% dat het slechts om uitstel gaat en niet om afstel. Op lange termijn is computeradvies volgens hen de toekomst. Daarnaast denkt 14% dat een mens altijd face-to-face contact zal willen hebben.

Oversluiten
De nieuwe poll gaat over het oversluiten van de hypotheek. Vier op de vijf Nederlanders overweegt om dit te doen, blijkt uit onderzoek in opdracht van SNS. Maar welke rol kan de adviseur hierin pakken? Moet hij zich verplicht voelen om proactief te berekenen wat het voordeel van de klant kan zijn? Of kost dat te veel tijd en geld zonder de zekerheid van een goede verdienste? En misschien speelt het hebben van een serviceabonnement wel een rol. Welke rol moet de adviseur in dit dossier volgens u op zich nemen? Stem!

[poll17]

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.